Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med førstemann var hodet godt festet i uke 34+ med nr to sank det aldri ned.... eller rumpen la seg ikke ned og lå høyt da jeg kom inn på føden.... nå kjenner jeg at hodet (tror det er hode) er på vei ned i bekkenet for tiden men spretter like gjerne opp og ligger høyt noen dager for så å stupe ned igjen.... er bekkenet rett og slett blitt utvidet etter en vaginal setefødsel så at bekkenet er for romslig til at hodet fester seg? Eller et lite hode omkrets?

Noen som har fått gode svar fra jordmor hvorfor hodet eventuelt ikke fester seg? Er 36+1

Vet det er helt vanlig, men lurer på hvorfor. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nok litt med størrelsen på hodet og bekkenet.

Er ikke like vanlig at det fester seg på flergangsfødende før rett før fødsel

Hodet festet seg ikke på meg ved første svangerskap og har heller ikkfestet seg dette svangerskapet, Var på sjekk sist uke

Nå har jeg 4 dager igjen, og føler mye nedpress, håper det er festet nå

Skrevet

Må legge til at jeg hadde en rask og normal fødsel sist gang, så det har ingenting å si om hodet er festet eller ikke, må bare passe på at du legger deg ned og tar det med ro hvis vannet går før du kommer til føden.

Skrevet

Med nr 1 fikk jeg aldri beskjed om at hodet hadde festet seg før jeg kom inn på føden og var i fødsel.

Med nr 2 festet hodet seg et par uker før termin/fødsel

Med nr 3 har ikke hodet festet seg ennå, og jeg er en dag over termin.

Er nok forskjellig fra barn til barn.

Skrevet

Dette lurer jeg også på!!

Har termin om 14 dager og er andregangsfødende. Hodet er festet fikk jeg beskjed om forrige uke. Betyr det at babyen mest sannsynlig kommer før termin?

Skrevet

Det trenger ikke bety noe. Men det er nok et godt tegn. Jeg fødte en dag før termin på mellomste som er den eneste av mine som har festet hodet før fødsel.

Både nr 1 og 3 gikk/går jeg over termin med. Nr 3 er ikke født ennå,...

Skrevet

Første tulla festet seg ikke før etter vannet hadde gått, så regner meg denne knerten her lar være å feste seg han og.

Noen er bare slik, tror ikke det finnes noen spesiell forklaring. Tror ikke bekkenstr og hodestr har så mye med det å gjøre...men det kan jo være. Jeg har i alle fall ikke noe voldsomt stort bekken, og tulla sist var 35 rundt hodet, og det er helle rikke så lite, men ganske gj.snitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...