Vil Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Med fare for å hisse på meg noen som ikke syns det er så gøy å være kvalm lengre.... (Om det vedvarer angrer jeg nok min gledesfølelse jeg også) Men jeg er 5+6 i dag, og tenker som så at kvalme betyr at jeg er "skikkelig" gravid og at alt er bra... Mens gynekologen forrige uke sa jeg var bare "litt gravid".
Lillemus&mamma'n Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jeg er liksom også "ute etter" den ordentlige kvalmen... Blir nokså kvalm på kveldene, men på langt nær noen brekningsfornemmelser eller denslags- med mindre jeg blir utsatt for sterk lukt eller pusser tunga ifm tannpuss. Morsomt at gynekologen sa "litt gravid" til deg- til meg sa gynekologen nemlig at han fant "et lite svangerskap" ; )
Seriøst Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Får vel si heldige deg da!! :-) Skulle faktisk ønske jeg også kjente noe slik.. Nå er jeg ikke sikker på om jeg er gravid eller ikke, selv etter 4 positive tester og ingen mens...
Zinnia Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Så søt du er Selma.. Jeg vil også være kvalm! Har vært bittelitt uggen i et par dager, (men fin igjen i dag) og ekstra følsom for lukter (særlig parfyme og trailerlukt...) men ikke ordentlig kvalm nei...
Kæmma og trultene Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 He he skjønner deg - men håper at jeg slipper jeg da! Etter 3 mnd med kvalme og symld med førstejenta, er keg sjeleglad for hver dag jeg IKEK er kvalm! Dvs er kvalm innimellom, men bare ett minutt eller to av gangen og det er hetl greit. og hvis jeg ikke spiser når jeg er sulten blir jeg dårlig - men det hender jo utenom og. men jeg har heldigvis andre tegn da - som at jeg lukter ALT! Og det er MANGE ting som ikke lukter særlig godt. Som lukta av råtnende gress under skoa til ei som var innom kontoret igår - hang igjen lenge etter hu hadde gått. og naboens pakistanske middagslukt blanda med min fiskemiddag - fysj.... Ingen god kombinasjon he he. Sambo syns jeg er rar
Kickie Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Haha... sånn hadde jeg det også de første dagene jeg var kvalm. Var kjempeglad for at kvalmen var kommet slik at jeg kunne føle meg "skikkelig" gravid. Men etter å ha spydd alt for mange ganger føler jeg virkelig at det er på tide at kvalmen gir seg. Er 8+5, så har mest sannsynlig noen uker igjen med kvalme og oppkast. Så ikke gled dere for tidlig
mecluc Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Skjønner ikke at det kan være jippi å bli kvalm. Må vel være takknemlig og glad for å slippe det! En er like gravid selv om en ikke er kvalm. Eg er i uke 9 og har ikke vært kvalm og vil ikke bli det heller:) Er like gravid fordet, hørte hjertelyden til babyen i dag banke hos legen:)
Seriøst Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Kjære vene da, er jo bare snakk om usikre jenter som vil føle seg litt gravid! Om man ikke har noen symptomer er det jo ikke akkurat så lett å skjønne at det faktisk ER noe der inne. Ikke alle som er kommen så langt at hjertelyden kan høres hos legen heller vet du.
septemberpiken Skrevet 10. september 2008 #10 Skrevet 10. september 2008 Jeg må innrømme at jeg skjønner hva Selma mener, selv om jeg egentlig er lykkelig over å ikke være kvalm. Men det er liksom graviditetssymptomet over alle, og det første folk spør om når de får vite at du er gravid... og da føles det nesten "feil" å si at formen er flott, selv om ingenting er bedre enn det.
Gjest Skrevet 11. september 2008 #11 Skrevet 11. september 2008 Flott å være kvalm! Jeg var gravid for 6 år siden, kjente ikke noe, bare pos test. Det endte i en SA. Når jeg skulle ha min 1. fødte, var jeg kjempekvalm, og det var GODT! Jordmor sa også at det er et sunnhetstegn å være kvalm, (selvom det å ikke være det IKKE er et sykdomstegn.) Nå er jeg kvalm igjen, og jeg "nyter" det! Så, Selma og alle andre små-kvalme damer her inne, nyt kvalmen.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå