RU__ Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Var i dag tidlig hos gynekolog. Og makan til kald dame har jeg sjelden møtt. Skikkelig arrogant lege!! Og hun kom anbefalt fra en annen lege jeg kjenner. Anerkjent klinikk er det også.... -Akupunktur og andre alternative metoder er bare tull. -Progesteron tilføring og SA på grunn av for lavt nivå er bare tull. Kaller de som får det for trøste behandling. -Forøvrig var det også "umulig" å få gravidites symptom før er minimum 10 dager på vei, og egentlig aldri da heller. Dette er kun innbildning. -umulig å bli gravid to ganger i løpet av ca en mnd -umulig at spontan aborterer i løpet av de første dagene (dvs rett etter festing) Gjorde ikkje undersøkelse eller blodprøve på meg en gang. Bare avfeide meg. 2.gangen var hos hun. 1.gang etter første bekrekreftede SA. Som hun forøvrig nesten ikke trodde på at jeg hadde hatt, etter å ha undersøkt meg. (hadde fått positivt resultat fra annet legekontor) Gikk ut derfra første gangen og følte meg skikkelig dum. Nå i dag er jeg bare provosert, og egentlig litt forvirret. Fikk jo ikke noen svar egentlig. Hva er deres erfaringer med leger? Er det jeg som er psyko? Og deres syn på temane over?
Liza-76 Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Stakkars lille Ru!!! Det er jo sånne ting vi som sliter med å få barn IKKE trenger å oppleve! Eller noen andre for den saks skyld... For en umenneskelig og uempatisk dame!! Sa hun alt det der du skriver? Noe av det kan jo umulig stemme, f.eks. det med spontanabort...? Og selv om hun ikke har tro på diverse behandlings-strategier, bør hun ikke snakke sånn om det. Hun kan si at hun ikke tror det har noen hensikt, men at mange prøver det og noen mener de har effekt av det... Gjorde hun ingen undersøkelser engang? Hva var hennes konklusjon egentlig, da?, hvis du fikk noen... Hørtes ut som om du fikk skikkelig dårlig behandling! Det er noen leger som aldri burde vært leger!! Du er ikke psyko! Jeg har vært heldig med min gynekolog, heldigvis, det er tydeligvis ikke en selvfølge... Stoor klem til deg, Ru_!!
tirilsen Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Akkurat det samme skjedde meg, forbannet bedriten dame med null forståelse!!! kan det være samme dame som holder til på majorstuen?? For makan til arrogant dame har jeg ikke sett makan ti....her kommer man til en "spesialist" med 1000 spm man håper man kan få svar på,man er trist og lei, men blir møtt med "..men vet du ikke det engang da..!!?"..ehh..nei svarer jeg, det er jo liksom derfor jeg er her..Flere ting som jeg ikke komme inn på skjedde der oppe hos henne, traumatisk opplevelse! Jeg ringte faktisk legekontoret dagen etter, når jeg hadde roet meg, fortalte hva jeg følte og at hun burde skjerpe seg..jeg fikk ikke snakke med henne, men sek. bad om unskydning! Deretter ringte jeg til fastlegen og fortalte at hun ALDRI måtte finne på å sende sårbare barnløse til samme kvinnemenneske, hun takket for at jeg sa i fra og så vidt jeg vet sendes svært få til hun såkalte "spesialisten". Jeg fikk en annen lege, en fantastisk god og forståelsesfull mann på Smestad, han er bare sååå fantastisk!!! du kan spørre og grave og han svarer uten at du føler deg dum! Det er jo slike mennesker man burde møtt i en så trist og vanskelig situasjon..selv er vi på vårt 3 år som slitere..neste mnd begynner prøverørsbeh...jippi...og det er takket være den supersnille og hjelpomme legen på Smestad. All ære til han og det egesenteret! Ring og si hva du føler for hun dama, det hjelper kanskje noen til å havne i den samme kjipe situasjonen vi har vært igjennom..lykke lykke til videre, alt ordner seg
RU__ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #4 Skrevet 10. september 2008 Tusen takk for svar og empati Liza-76 og Tirilsen. Trengte det!! Har lurt på om det er jeg som er gær`n... Det var H.H. du var i kontakt med du også da Tirilsen? Jeg fortalte legen selv hva jeg syntes om henne. Hun svarte da "men det er mange jeg har god kontakt med" med skikkelig trassig stemme. Kan ikke beskrive det, på annet vis enn at det hørtes ut som en trassig tenåring som blir irrettesatt....
tirilsen Skrevet 11. september 2008 #5 Skrevet 11. september 2008 du er ikke gæen nei! ..nei det var en annen, M.B...men hjelp det er flere av de!!! det bekymrer meg!! gla du sa ifra, det er kun på den måten de kan endre seg..om de er villige da, hørtes vanskelig hun du har vært hos..ja egentlig hun jeg var hos også, for alt jeg vet turer hun vel frem som før..! M.B har holdt på leeenge i bransjen og skal være en av de beste..mulig det, men menneskelig omgang har hun null peiling på iallefall. Ønsker ingen andre samme opplevelse som oss, om man ikke var trist når man kom til konsultasjon, blir man det iallefall etter å ha vært hos henne, følte meg helt nedbrutt etter møte med henne!! Min mor gikk til henne også, og hun har akkurat samme oppfattelse av dama..så det er ikke bare meg.. igjen..lykke lykke til med ei lita spire etterhvert, jeg krysser fingre og tær
RU__ Skrevet 11. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2008 Det er samme klinikk, tirilsen!!! H.H. jobber for M.B. Så vet vi hva kriteriet for å jobbe der er!! hjerterå & null empati.... Men på et vis hjelpte det meg, selv om hun hverken undersøkte eller tok blodprøve av meg. For hun var så fæl at jeg ble skikkelig sint, og dermed "rystet" ut av nedstemtheten. ha ha No er det ny periode med nye muligheter! Eggløsning om ca 14 dager?! Men har også fått ja, ja. Nå får vi se hvordan det går innstilling. Det ordner seg nok til slutt. Hvordan går det med deg da? Har oppdaget at vært veldig fokusert på meg selv siste mnd. Ikke likt meg. På tide å komme ut av denne egoistiske skallet jeg har bodd i.......... ;-)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 13. september 2008 #7 Skrevet 13. september 2008 Føler med deg! har hatt mange runder med avvisende, uinteliggente, frekke og arrogante leger! det er jo nesten sånn at vi må være våre egne leger for å skaffe hjelp i dette gamet! Jeg har selv endelig, etter snart 4 år, funnet et gullfunn av en gynekolog. Og han sa til meg at de fleste fastleger og gynekologer ikke hat peiling på infertilitet, aty vi som står midt oppi det og skaffer oss info selv via internett ofte vet mer enn gynekologen. Og det er sant! Hvor bor du?
Dotten Skrevet 18. september 2008 #8 Skrevet 18. september 2008 Huff så trist å måtte oppleve dette da. Jeg ble anbefalt ei dame fra noen her inne på Dib/Bim. Har gått til ei dame som jeg kun har brukt når jeg var gravid forrige gang, og ellers et par ganger før det. Ikke noe spesielt inntrykk av henne, men ville prøve noen andre bare for erfaringens skyld. Hater alt som har med der nede å gjøre, og er supersjernert......! Fikk anbefalt gyn på Balderklinikken. For ei dame!!!!!!!!!! Lett å prate med, rolig, forsiktig, forståelsesfull og ikke minst dyktig. Ikke frekk og dømmende i det hele tatt. Følte meg ikke beglodd under undersøkelsen osv. Jeg fikk pergo uten å spørre, selv med stabil syklus. Fikk det kun som et lite puff Kostet i overkant av 800,- for en time, men vel anvendte penger. Inkl. innvendig UL også! Anbefales på det sterkeste!! Anbefalte henne til ei annen dame her inne på Bim/dib og hun også fikk Pergo og var veldig fornøyd! Lykke til!
Gjest Skrevet 24. september 2008 #9 Skrevet 24. september 2008 Uff, skulle ønske vi slapp å møte på sånne hovne mennesker! Gjør jo ikke situasjonen lettere akkurat.Det er ganske forskjell på hvordan de gynekologene behandler en, ja. Jeg mistet nå for 9.ende gang, og dette er første gang noen har tatt hensyn til mine følelser. Møtte en gynekolog da jeg skulle utredes for flere år siden. Han var kjempegrei, men fant ingenting galt. De neste jeg kom til, sa at det var normalt å miste, og at det var pga stress det gikk galt. Til og med på fertilitetsklinikken sa de når jeg mistet at jeg kunne ringe når jeg var klar for neste IVF forsøk. Selv om det var femte SA på kort tid. Burde jo vært tatt noen blodprøver ++ for å finne ut mer om meg og mannen. Nå var jeg på tidlig UL denne siste gangen, og helt tilfeldig møtte jeg samme gynekolog som var så grei. Han var helt sjokkert over at jeg ikke hadde blitt fulgt mer opp. Satte meg på medisiner med en gang, men det var for sent. Hadde jeg fått dem med en gang, hadde det mest sansynlig gått bra. Nå ønsker han å følge meg opp, og ta prøvene som trengs og sammarbeiden med Haugesund sykehus der jeg har 6 nedfryste egg. Det er fantastisk å føle at noen bryr seg, og at noen virkelig ønsker at det skal lykkes for en. Han sa at sammen med jordmødrene her på sykehuset, skulle de kjempe for å lykkes til slutt. Går det ikke, så vet jeg i alle fall at noen har gjort alt de kan for å hjelpe oss. Før så følte jeg at både vi og legene hadde gitt opp alt for tidlig. Men nå skal vi bruke det neste året på forsøk, og siden vi har en liten Thaigutt, så skal han få søsken. Om ikke jeg får selv, går turen nok en gang til Thailand. Jeg er også helt uening i alt som hun sa til deg. Akupunktur har hjulpet mange, det med trøstebehandling var stygt sagt, og jeg har ALLTID hatt tidlige symptomer. Og hver gang tester jeg positivt noen dager etterpå. Så det virker som om vi som har opplevd litt vet mer enn hun der. Hun har vel aldri kjent noe direkte på kroppen selv, og klarer derfor ikke å sette seg inn i vår situasjon. Håper du kommer til en som tar deg alvorlig og som virkelig bryr seg om deg. Det er noe som gjør utrolig godt, og en blir så mye tryggere. Lykke til videre! OG DU ER IKKE PSYKO.
RU__ Skrevet 28. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. september 2008 Hei Kirsty-2ivf sept.08, Dotten og emeline1. Tusen takk for støttende svar. Har ikke vært her inne på 2.5 uke, så derfor ikke har svart før. Hvordan går det med dere? 9 SA er MYE, emeline! Jaggu meg på tide at du fikk hjelp og oppfølging! Får gåsehud av at det finnes så mange følelseskalde leger. Rett og slett helt utrolig. De har tydeligvis valgt legeyrket på grunn av penga og ikke for å hjelpe folk. Jeg kommer aldri til å gå til gynekologisk klinikk på majorstua igjen, og kommer til å advare folk om å gjøre det. Den legen jeg var hos nå sist sa "jeg ville ALDRI ha henvist noen dit". Det er krafige saker for en lege å si!! Og jeg hadde ikke fortalt noe annet enn at jeg hadde en jævlig opplevelse (uten noe annet detaljer). Så den den kvinnelige legen + hun som er "hovedkvinnen" på det senteret har nok et rykte på seg også blant en del leger. Kommer forøvrig heller aldri til å ha noe å gjøre med den legen som henviste meg dit. Hun stiller seg HELT uforstående til at den hyggelige damen kunne være slik. "En av norges beste" osv. Og det var veldig dårlig skjult hentydet at det var noe jeg måtte ha gjort... Nå har jeg fått time om ca 3 uker til en høyt anbefalt lege i Sandvika (jeg bor forøvrig i Oslo). Han synes tydeligvis heller ikke jeg er psyko, siden han normalt sett har 8 ukers ventetid + sa han ville ha dobbelt time. Så virker veldig lovende så langt! Og om litt over 1 uke får jeg svar på diverse stoffskifte tester osv. Har forøvrig nettopp hatt eggløsning. Så ny nervepirrende periode er i gang.... Klem til dere fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå