Gå til innhold

spiser dere mye godter??

Anbefalte innlegg

Skrevet

huff jeg må skjerpe meg. har så søtsug hele tiden. det er til å bli gal av. fikk også vite at jeg har en stor unge i magen. har det en sammenheng?? er 28+5. nå må jeg virkelig skjerpe meg...

sukk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk beskjed på føste kontroll at jeg burde venne meg til med en gang å holde meg borte fra sukker rett ogslett pga. bebisene blir store av det.

Er vist ett økende problem... ble jeg fortalt.

Har nå selv født barn på 2950 og 3400 og holdt meg ikke til diett di gangene.

Dette svangerskapet har jeg bevisst holdt meg unna unødvendig sukker intak og det har gått helt greit. Men merker nå den siste uken når det har vært masse bursdags besøk så ha jeg blitt så og si hekta på sukker.... så det skal ikke så mye til å bli vane dannet.

Ikke gjør det til noe styr å skulle kutte ned på sukker, bli heller mer bevist på inntaket og spør deg selv hva du eventuelt kan erstatte det med....

Alle uvaner kan vendes... men vilje styrke kan det være rærre med.

Skrevet

Ja, dessverre:-(

Jeg er en dag over termin og har begynt å trøstespise litt godsaker, sukk. Har lagt på meg 10 kg så langt, så er ikke bekymret for min egen vekt, men tenker jo på at babyen blir for stor av alt sukkeret. Mellomste veide nærmere 4 kg, og jeg er ganske sped i bekkenet, så håper ikke denne blir så veldig mye større. Må skjerpe meg, og heller feire med noe riktig godt når han er ute!!

Skrevet

Sukker går visst rett til vekta på babyen ja, men jeg GREIER ikke å holde meg unna. Fullstendig avhengig. Alt det jeg har dilla på er jo sukekr også. Bra at svangerskapet snart er over altså.

Skrevet

Overspiser alle typer frukt i stedet, jeg. Utrolig mye deilig å få tak i nå. Norske epler, nektariner, søte deilige druer...

Ikke bra å spise så mye av det som jeg gjør, men bedre enn annet sukker, vil jeg tro :-)

Skrevet

Å ja det blir en del sukker på kvelden, men bare nå de siste ukene ellers har det vært lite.

Skrevet

Jeg har også begynt å få søtsug, men skal prøve å ikke gi etter. Poden i magen er rett over snittet i vekt og jeg vil ikke føde et større barn enn nødvendig. Dessuten kan vi jo gi dem anlegg for overvekt til resten av livet.

Uansett, så er det ikke sunt og jeg skal ihvertfall prøve å begrense meg.

De kiloene raser faktisk ikke av etter fødselen. De sitter.

Gikk opp til 105 kilo sist. Det gjør jeg ikke igjen (har nå bare lagt på meg 4 kilo og er i uke 36).

Ananas er jo godt. Ha masse frukt tilgjengelig.

Skrevet

jeg er nok litt for glad i søtsaker, ja...og har kanskje enda mindre hemninger nå som jeg er gravid, for da skal jo bli stor uansett, hehe :P ikke bra så klart...men jeg har ikke fått hørt noe om at babyen er for stor...sf-målet har hele tida ligget på streken. hvordan finner de ut at babyen er stor da? sf-målet?

Skrevet

jeg var i UL og da ble det målt både hode og mageomkrets osv. var endel mål som ble tatt og ut fra det sa gyn at min baby er 16 % over snittet. auuuu.....jeg som er så liten selv. dette blir ikke godt... må være super sunn fremover... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...