Værinne Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Jeg hadde en UVI før jeg fant ut at jeg var gravid, fikk selxid for det. Er i uke 10 nå. Ble ikke kvitt svien nedentil, men fikk ikke utslag på kontrollprøven + dyrking. Enda en ny kontrollprøve viste heller ikke utslag i uke 5. Jeg var imildrtid til legen for 2 dager siden, fikk da påvist litt blod (ikke noe annet) i urinen + prøven ble satt på dyrking. Fikk ny selexid-kur hos legen, og er alt kvitt svien!!! Blir jo bekymra.. Det er nok tydelig at jeg har gått med en svært mild UVI lenge som ikke har gitt utslag på kontrollerprøvene tidligere, men først på den prøven som ble tatt hos legen for et par dager siden. Er bekymra for at dette har påvirket den lille i magen.. Noen andre her som har hatt UVI? Leser jo at det går greit, men blir jo litt redd....
Vintersol Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Jeg hadde en UVI i løpet av 1.tri (husker ikke helt når) forrige svangerskap. Fikk behandling med Selexid. Det gikk helt fint det. Tror ikke det skal ha noe å si for fosteret.
Mia29 Skrevet 11. september 2008 #4 Skrevet 11. september 2008 Hei! Noen av oss kan få en kronisk mengde med bakterier i urinen. "Bakteriuri." Slapp blære i svangerskapet kan utsette oss for dette fordi vi kanskje ikke tømmer blæren godt nok og bakteriene da får mulighet til å ligge og gro ettersom vi ikke alltid tømmer all urinen når vi er på do. Antibiotika vil ikke alltid kunne løse dette. Hvis du har svie og ubehag fortsatt, eller for dere som skulle få det i fremtiden så er det viktig å drikke mye. Drikk gjerne surt hvis du klarer det. For eksempel juice. Det gir bakteriene dårligere vekstvilkår. Det er også veldig viktig å ta seg god tid når man er på do og later vannet så man er sikker på at blæren blir skikkelig tømt. Dette reduserer plager og risiko for uvi. For min egen del kjenner jeg lett uvi symptomer hvis jeg drikker for lite, men som regel løser det seg hvir jeg øker væskeinntaket. Har vært plaget med dette også før svangerskapet f.eks. som konsekvens av sex, men klarer stort sett å "reparere" meg selv. Når jeg kommer til legen er det sjelden nevneverdig mye bakterier igjen og ikke behvo for antibiotika.
Værinne Skrevet 11. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2008 Det var kjekt å lese, betryggende Jeg har selv av og til litt UVI-sympt. etter sex som jeg fikser ved å drikke mye.
to_tette? Skrevet 11. september 2008 #6 Skrevet 11. september 2008 da jeg var gravid og fikk UVI, fikk jeg behandling med selexid, det var det eneste antibiotika jeg kunne ta, hvis jeg husker rett, eller kanskje det var en type til...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå