prekæs Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Forklar meg. Hva er ett for aktivt barn? Er ikke de fleste unger i farta, med mer eller mindre temperament, plukking på alt i nærheten, løping, "pratesjuke" og div annet som er normalt for små barn? Eller er det de foresatte som har fått ett mer aktivt liv i forhold til hva de hadde før? En kan jo ikke bare sette seg ned med ett ukeblad og lese det ut lenger, liksom. For unger må jo følges med på. Hele tiden. I hvertfall mens de er små.
ScaryMama Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Er forsåvidt helt enig! Noen barn er selvsagt mer aktive enn andre, men det er veldig rart at foreldre da stiller spørsmål om barnet kan være sykt.
MintCondition Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Spør du meg så er det de "rolige" ungene som aldri sier et kvekk og som bare sitter der for seg selv som er spesielle
BEA-77 Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Her føler jeg meg så truffet at jeg ikke kan la være å svare... Som du ser av mitt innlegg henvendte jeg meg ikke til de med aktive barn. Jeg henvendte meg til de med svæææært aktive barn. Og ja jeg tror nesten det må oppleves selv for å forstå hva jeg mener. Alle som har vært i situasjonen, vet selv hva som menes med et svææært aktivt barn. Og nei jeg klager IKKE over at jeg ikke får lest gjennom et ukeblad eller at jeg må se etter barnet vårt. Jeg blir både fornærmet og lei meg over at det blir antydet at det er der skoen trykker. Jeg snakker ikke om muligheten til å gå på kafe eller være på farten uken gjennom. Men når vi gang på gang er de eneste som kaver oss gjennom barselgruppene og er de eneste som må gå fra babysang, så må en få lov til å lure. Når jeg noen ganger møter andre som sier at deres barn er aktivt, så slår gutten vår de ned i støvlene likevel. Og ja alle kommenterer det og legger merke til det. Og nei, det er ikke gøy å bli sett på som den med den umulige ungen. Så ja, tanken på at det kan være noe galt har slått meg, men når jeg leste svarene som kom på innlegget ble jeg litt beroliget. Svarene der beskrev ganske godt hvordan vi har det også, så for ettertiden blir KUN fysisk aktivitet prioritert som sosial aktivitet. Synging, lesing og regler får vi prøve å stimulere til innenfor husets fire vegger. Så slipper jeg å sitte der blandt de andre og lure på om noe kan være galt med den skjønne lille apekatten vår:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå