Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen som har oppskriften på Orio-kaka, eller har en link til den? Tenkte jeg skulle prøve å lage den, er jo bare såååååå goooooood:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det samme som oreokake? her er hvertfall oppskrift på oreokake hehe

blogg.no » Ingvild Telle » Tips » Oreokake

Oreokake

* 09.mai.2007 kl.23:43 i Tips

* 40 kommentarer

67577-680

Etter litt mas (hihi) fra Grombaben kommer den berømte oreokakeoppskiften. Dere må lage denne. Med hånden på hjertet kan jeg fortelle at den vil forandre deres liv.

Du trenger:

450 g Oreo(3pk)

100g smeltet smør

2 pk tine naturell ost eller 1 pk philadelphia

2,5 dl melis

ca 3,5 pisket kremfløte(dvs 1 pk)

2,5 ss sukker

1pk toro sjokolademousse

3 dl melk til mousse

Slik gjør du:

1/4del av oreoene brekkes og legges til side. Ta resten av kjeksene i en pose og knus dem. Hell dem i bunnen av formen og hell 100g smeltet smør over. Trykk dette litt ned i formen for at bunnen skal bli fast og fin(bilde).

Mix kremost og melis slik at det blir en luftig blanding. Så mixer du fløte og sukker til krem. Bruk halvparten av fløtekremmen og bland med ostekremmen. (Bruk mixmasteren på laveste nivå eller bland med en sleiv.) Smør ostemassen på oreokakebunnen og dryss knuste biter av den 1/4delen av oreoene du la til sides i begynnelsen(bilde). Sett dette 30 min i kjøleskapet.

Mix så sjokolademousseen(følg pakningen) og smør den oppå osteblandingen igjen(bilde). Sett den så inn i kjøleskapet igjen i 1 time. Til slutt smørrer du resten av kremmen som du også la til side oppå kaken og pynter den nett slik du vil.

Skrevet

Åh, den smakte jeg hin dagen.... Deilig kake.

Skrevet

Den høres helt fantastisk ut! Men "brekkes og legges til side".. Hva menes med det? Sikkert jeg som er treg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...