Gå til innhold

Lamaze metoden - erfaringer og tips osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kjennskap til denne? Når kan man begynne å forberede seg med metoden? Finnes det et sted på nettet hvor man kan lese om den?

Alle tips mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

google på lamazemetoden, det er en side hvor det står endel praktiske øvelser man kan gjøre. Jeg har ikke kommet igang og er 5 og en halv mnd på vei. Men skal øve litt tenkte jeg. Jeg har barneboka av Anna Wahlgren, der har hun forenklet metoden mye og skriver om den. Pusteøvelser. I åpningstiden skal man puste dypt, inn nese ut munn, la livmoren gjøre jobben. Bikkjepust er en overfladisk pust du kan bruke når det er litt tøft, eks. den siste åpningstiden. Også er det en måte å puste babyen ut på, ikke presse som å gå på do, men bruke pusten til å presse ut riktig. Jeg begynner neste uke og vi kan gjerne følge hverandre vedr. dette hvis du vil. Pusten har hjulpet meg med begge fødsler, men jeg har aldri brukt lamzemetoden. Finnes og en bok på biblioteket, jeg klarte ikke å lese den. Er kresen og vil ha det lettfattlige.

God tanke

Skrevet

Det holdes kurs i lamaze metoden på Oslo Yoga senter siste helgen i september (lørdag 26. +søndag 27.).

Det koster 1750,- og her er utdarg fra kursinfo som jeg fikk:

Lamaze kurset er et fødselsforberedelses kurs for par. På kurset vil deltakerne:

• få detaljert kunnskap om fødselsgangen

• øve gode stillinger

• lære enkle, spesielle pusterytmer til bruk under fødselen

• trene inn avslapningsteknikker, muskelkontroll og massasje

• bli kjent med hvordan man opplever en fødsel

• lære om mannens rolle under fødselen

• lære om alternativ smertelindring

• bli kjent med jordmorens rolle

• få informasjon om barseltiden/ amming

For mer ino kan du jo evt sende mail til [email protected]

• 2 måneder senere...
Skrevet

Lamaze metoden er en god metode å bruke i fødsel. Den har fokus på ulike pusterytmer, avslapning i kroppen og god støtte fra en fødselshjelper. Den har hjulpet meg svært godt gjennom tre fødsler takket være lamaze kurs.

Jeg driver nå egne kurs i lamaze metoden. Les mer på min hjemmeside www.lillevenn.no

Man kan begynne å trene på metoden fra 5 svangerskapsmåned. Du kan også lese mer på www.lamazemetoden.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...