husmus &2 Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 I så tilfelle, hva er grensen for hva som er mye og plagsomme kynnere?? Jeg har super angst for å måtte sykemelde meg og foreløbig er det ingen som har foreslått dette heller, men hvis det er idiotisk av meg å fortsette å gå på jobb med mye kynnere (som ikke gjør vondt), så bør jeg kanskje revurdere...
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Hehe jeg er vle forsåvidt sykemeldt for kynnere - men for tiden er det mest forebyggende...Grunnen er at jeg sist fikk så enormt mye av de i uke 26-27 at det var beg modning og stor fare for fortidlig fødsel. På det aller verste da kom de m kun minutts mellomrom og jeg kjente det i ryggen - mest rett å kalle det rier da - men jeg syns det høres for skummelt ut til at jeg helt vil innse at d var det det var : ) : ) Jeg ble da sykemeldt på dagen og måtte ligge strekk ut i 2 mnd,hadde kynnere bare jeg snudde meg - og når jeg lå i ro også - men mest ved bevegelse. Jeg fikk derfor beskjed om at dersom det var antydning til at de tok av denne gangen så ble det sykemelding på dagen. På jobb for snart to uker siden tok de seg plutselig opp til tross for at det var rolig på jobb. Var først 10 min mellom men etter forholdsvis kort tid var det bare 5 min mellom. Tok da kontakt med legen som avtalt og ble sykemeldt. Har jo nå ei datter fra før a også på halvannet år som jeg er alene med 4 uker om gangen pga mann på sjøen - derfor kunne jeg ikke risikere å måtte ligge strekk ut som sist. i løpet av forrige uke roet kynnerne seg - men på kontroll denne uka mente legen det var tryggest å sykemelde for sikkerhets skyld frem til uke 35. Om de skulle ta seg opp igjen så har en ikke garanti for at jeg får roet dem igjen og det vil da kunne gå over i rier og fortidlig fødsel. Men håper å jobbe igjen fra uke 35 : ) Det viktigste med kynnere er vel at de ikke blir regelmessige og smertefulle - da kan de ha gått over til tidlige rier og virke modnende. Sist fikk jeg beskjed av jordmor om å ta kontakt om jeg hadde over 10 på en dag - men det har jeg ikke brydd meg med nå - blir fort 10 på en dag uten at det trenger å gjøre noe. Kommer også litt an på når de kommer. Øker de på når du er stresset bør du roe ned. Er de helt tilfeldig fordelt uavhengig av hva jeg gjør og heller ikke øker når jeg har vært stresset - da har jeg ikke vært bekymret for dem.
husmus &2 Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 Uffda, det hørtes ikke digg ut! Jeg har stort sett kynnere når jeg sitter og reiser meg opp, da får jeg de, eller hvis jeg går mye. I det siste har det vært å bare gå ned trappen så kjenner jeg de. Det gjør ikke vondt, det bare strammer. Men, jeg var på føden på mandag for da hadde magen vært hard hele dagen, og livmorhalsen var myk og hun fikk inn en finger. Men ingen sa noe om at jeg måtte eller burde sykemelde meg, så gudene vet hva jeg egentlig bør. Jeg stresser ikke på jobb og sitter mye stille, men det er forsåvidt hver gang jeg må reise meg opp og gå at jeg kjenner det. Eller når jeg sitter bom stille. Sjelden jeg føler de har noen sammenheng med stress. Nå er jeg i uke 32+6. Jeg var for dum til å spørre om de trodde det gjorde noe å ha 1 cm åpning, men det var ingen av de som var overveldende bekymret. Men så bor jeg også 15 minutter unna sykehuset og så hun skjønner jo at jeg har kort vei tilbake hvis jeg må...
citten Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Jeg har vært sykemeldt 100% siden uke 22 pga kynnere, er nå i uke 36. Fikk konstant kynnere av å sitte på jobb, endte opp med å ligge på sofaen hver ettermiddag og kveld med kynnere, og til slutt om natta au. Det var selv om jeg allerede hadde vært 50% sykemeldt siden uke 14 pga høy puls og hjertebank. Etter noen uker med avslappning roa ting seg ned, men gjør jeg for mye nå så får jeg regelmessige kraftige kynnere/rier. For min del får jeg nå stort sett vanlige kynnere nesten konstant når jeg går (+ nedpress - jippi *sukk*), samt at jeg har alt fra 3 til 10 rie-variant-kynnere hvor hele magen blir hard, jeg blir svimmel og det verker fra magen og helt bak til korsryggen på hver side. Dritgøy hver gang Har vært inne på ultralyd for å sjekke om alle kynnerne førte til no modning av livmorhalsen, men gjorde ikke det - så alle kynnerne er kun plagsomme for meg og ikke no problem for småttet. Dette ble visst langt, men anyway - det var meg og mitt )
enbolleiovnen Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 100% i flere uker nå, er straks i uke 35. gjør de vondt, slik at du ikke får sove eller klarer å bevege deg, så bør du ikke være i tvil, men gjør de ikke det, er det vel ikke så farlig? du kjenner best kroppen din, for min sin del var det ikke forsvarlig å fortsette i jobben lenger, da hadde nok ungen titta frem for lenge siden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå