Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 10. september 2008 #1 Skrevet 10. september 2008 Arg..Jeg hater alt vannet i kroppen.. Er liten og spe fra før i bygningen, og når jeg veide meg så hadde jeg lagt på meg 3,9kg med vann. Eier ikke matlyst og beveger meg en del. Nevnte det til jordmor, men avfeide det med : sånn er det å gå gravid.... synes det er mye på bare 2 små dager jeg. Hadde alvorlig truende preklampsi sist, så litt redd for at det kommer tilbake. har ikke høyt blodtrykk denne gangen iallefall...men vektøkningen er helt enorm...i sommer da jeg veide meg hadde jeg 11kg på 7dager..Hurra for vann! Andre som har det slik??
Emiliten Skrevet 10. september 2008 #2 Skrevet 10. september 2008 Hei der, Stakkars deg, det høres jo helt fryktelig ut!! Skal umiddelbart slutte å sutre selv. Jeg har lagt på meg ca 1 kg i uken de siste 7 ukene og har gått opp 11 kg siden start - like mye som i hele svangerskapet sist gang. Er 32 uker på vei i morgen. Jeg syntes dette var helt urimelig mye, men etter å ha lest din historie skal jeg altså ikke klage så mye mer. Håper du kan få noe hjelp med dette - 3,9 kg på 2 dager høres jo helt abnormt ut!! Rart at jordmor bare avfeide det... Lykke til!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 skal til legen i dag...spent på hva han sier...
*Super*Mamman* Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Jeg mente man skulle ta slike hurtige vektøkninger/ ødemer alvorlig bestandig jeg, pga det kan være et tegn på svangerskapsforgifning.. Spesielt hos deg da, som har hatt det tidligere. Bra du skal til legen i dag da:) Masse lykke til:)
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Håper legen din tar det litt mer alvorlig enn det jordmoren din tydeligvis gjør,syntes de har håndtert hele graviditeten din helt horribelt!!
LadyBlackJack Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Jeg for min del skulle ønske kroppen min var fylt med mer vann. hehe Jeg har lagt på meg 20 kg, og har så og si ikke vann i kroppen. Så jeg har sikkert 12-15 kg fett jeg må løpe/amme av meg etter fødsel. :S Vannet forsvinner nok ganske kjapt skal du se.
Mama B Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Samme her.. ikke mye vann nei, men mye fett!!! ;-)
Gulljnta Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Vet hvordan du har det! Er full av vann, men det ligger i familien også å få mye vann i kroppen. La på meg rett over 3 kg på et par dager jeg også, bare vann. Ringen måtte i kjede rundt halsen og beina mine ser ikke ut. I tillegg gjør det vondt! Jordmor skrev bare 1 i ødem. Er bare 32 uker i morgen og hvor skal dette ende. Heldigvis har vekta stått stille nå i snart 1 uke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå