Gå til innhold

vektøkning i 3.semester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått opp 1 kg i uka de siste 5 ukene (er i uke 34)

Får beskjed av jordmor om å bevege meg mer (noe jeg er helt enig i, for så vidt)

Er dette altfor mye å gå opp de siste ukene, eller kommer det av at jeg nå nærmer meg 90 kg at hun sier det?

Veide 75 kg da jeg ble gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

åh men det er da så individuelt hvordan en legger på seg i et svangerskap. Klart vi har alle godt av å bevege oss!! Men ikke fokuser så veldig på selve kiloene.

Eg la på meg masse frem til uke 24...så la eg ikke på meg mere før rundt der du er nå, og nå siste ukene har eg lagt på meg 1 kg i uken (uke 39 i dag). TIlsammen ca 18 kg. Til sammenligning la eg på meg 30 kg med mitt første barn! Men det gikk jo fint det også...de forsvant igjen, pluss mere! he he

Skrevet

1kg er jo ikke noe..la på meg 3,9kg fra lørdag til mandag jeg...og jeg beveger meg og spiser sunt

Skrevet

Håper jeg også kan legge på meg snart. Har lagt på meg 1 kg hele svangerskapet og nå er jeg 32 uker på vei. Har vært mye kvalm og sikkert kjørt kroppen litt hardt med tanke på jobb.

Skrevet

Det er veldig forskjellig hvordan hver enkelt legger på seg. Hadde en periode på 2.trimester der jeg la på meg ca. 1 kg. i uka, men så tok det av etterhvert. Jeg spiste ikke noe annerledes heller da.. Men jeg tror det har mye å si på mosjon! Nå er jeg flink til å gå turer 1-2 ganger daglig for å holde det ved like. Tror jeg har gått opp 15 kg. tilsammen nå, er 36+5;)

Skrevet

Hei hr ca samme vektøkning som deg...men jordmor er ikke bekymret. Jeg rører svært lite på meg, har ikke noe valg, men har vært likt med de 2 første og alle kg har gått av ikke lenge etter fødsel. Ikke tenk på det du.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...