Gå til innhold

BABYWATCHER!!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

så da har jeg kjøpt meg en babywatcher slik at jeg kan høre hjertelyden når jeg vil..det ble en god stund med leting først .. men så fant jeg den utrolig deilig følelse... dette er det beste kjøpet jeg noen gang har gjort.. om jeg blir bekymret el litt redd så er det bare å høre etter... oppfordrer alle som er engstelig til å kjøpe seg en slik!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men man bør vel ikke bruke den i hytt og pine da en ikke vet om det er skadelig for barnet eller ikke....

Kunne også tenkt meg en sånn men pga av usikkerheten lar jeg være . Jeg vet at om jeg hadde kjøpt en sånn hadde ikke jeg klart å begrense bruken til en gang i måneden eller hva det nå er som er anbefalt som maks bruk.

Nei jeg smører meg med tålmodighet til de vanlige ultralyd og jordmorundersøkelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bevist og legen har sagt at det er INGEN som helst prob. med å bruke den!!! men seff allt med måte sikkert ikke bra om du drikker 10 liter melk hver dag heller for å si det slik! kjøpte den på nettet.. pass på at du får den som er godkjent.. heter MAS babywatcher.. LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en doppler hjemme og bruker den altfor ofte...klarer ikke styre bruken,,,for når jeg blir engstelig tar jeg den i bruk og det er annenhver dag ca... er det skadelig for babyen? Trodde bare det var irriterende for babyen jeg...ikke skadelig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trålt litt rundt her og finner vel ingen plasser der det står at det er påvist at det er skadelig for fosteret men kan heller ikke se at det er bevist at det ikke er skadelig ( i forhold til langttidseffekter).

Kan se at det er litt uenigheter hos de lærde hvorvidt de vil fraråde eller anbefale bruken eller ikke. Men de fleste mener at en må moderere bruken.

Må også huske på at disse apparatene i utgangspunktet er utarbeidet for trente og erfarne helsepersonell og en bør virkelig sette seg inn i apparatene før bruk. (de ulike firma som selger vil vel selge til alle og hvermann da det dreier seg om penger.)

 

Dersom det er ubehagelig og irriterende for babyen er det egentlig for meg grunn nok til å ikke kjøpe meg et slikt apparat. Dersom jeg ikke finner hjertelyden vil jeg dessuten bli enda mer stresset. Uansett er det lite jeg kan gjøre nå og etterhvert vil jeg forhåpentligvis få bekreftet liv gjennom bevegelse og spark.

 

Det ser ut som det er veldig vanlig å anskaffe seg babywatcher., men jeg personlig er skeptisk .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann!

jeg kjøpte angelsound for 399 og den funker bra.

det er for all del verdt pengene, MEN jeg må få lov å si at når jeg fikk den så fant jeg hjertelyden - og ble jo utruli gla:-) en god følelse.

MEN etter det fant jeg den ikke mere igjen - før etter 1,5 uke som var i dag. så dei som har lyst på en slik må tenke seg godt om, er det for at en er engstelig så kan det være en større påkjenning. men jeg har ikke vært anken fordi om jeg ikke har hørt den på lenge, men enkelte kan sikkert bli bekymra...

men for all del, det er verdt pengene, så lenge en ikke blir helt satt ut om en ikke finner hjertelyden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du blir ikke bare rolig av å ha en slik,når du ikke finner hjertelyden blir en jo helt fortvila.leger og ul-leger diskuterer om det er ufarlig eller farlig..ingenting bevist,men det skal derfor ikke brukes ofte eller lenge av gangen,har ofte vært snakk om at det kan forstyrre hjerterytmen til fosteret.er vel det jeg har hørt mest.Har Angelsound selv,den skal være mer ufarlig enn babywatcher'n.Men,jeg bruker den veldig lite ..kos å høre hjertet,men når jeg ikke finner det blir jeg jo så redd...så det er nå veldig lite brukt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Synes det blir VELDIG feil å oppfordre engstelige til å kjøpe den!!! Viss morkaken ligger litt "feil" vil de ikke fine noen hjertelyd i det hele tatt, og bli MYE MERE engstelig. Har selv vært hos jordmor med maaange års erfaring som selv har problemer på å finne hjertelyd hos enkelte. Babyens posisjon, morkakens posisjon, kroppsmasse etc hos mor osv, alt spiller inn, og man er fortsatt ikke sikker på om dette er trygt!! Er man engstelig fra før vil man "plage" babyen mye unødvendig med dette!!! Jordmødre sier at dopplern ikke er farlig etter hva man vet, men at den er plagsom/irriterende for babyen. Vil du virkelig plage ditt ufødte barn i tide og utide??? Og oppfordre andre til det samme??? Skjærp deg!!!!!

 

Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he trur di fleste er voksne nok til å lese bruksanvisningen og se hva det står der! men ellers får nå folk gjøre som dem vil det er jo opp til hver enkelt... synes det var ett bra forslag jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud. så utrolig tragisk. enig med joelsen81 og deg anonym hvor det står at dem fleste som skal ha unge er vel såpass voksen at dem leser bruksanvisningen først? og der står det at det er vanskelig og finne hjerte lyden til tider og at det er mange faktorer som spiller inn så det kan hende du ikke hører den!!!!

KEEP UP THE GOOD WORK JOELSEN81!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har också köpt babywacher, å e själv förnöyd med inköpet. Hadde ett par veckor med ångerst. Orationellt jag vet :-/, men ångesten finns där likavel. Beställde angelsound. Hittade inte ljuden på första försök, men det roet mej å veta att jag inte behöver vänta 3 v till (jordmorbesök). Hittade ljuden på andra försök.

Tips. Sökte för högt oppe första gång. Hittade lyden under naveln långt nede mot beckenbenet (nästan lite under). Efter det var oroen och trangen efter å bruke den borta. Mann min har lyssnat en gång å njöt av å höra sitt kära barn.

Plockar väl fram den nästa gång längre ut i svangerskapet om ja blir orolig över att inte känna bevegelser.

Det är väl individuellt vem den lämpar sej för, men personligen e ja glad ja köpte den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...