Gå til innhold

Hjelp! Se hit!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Min datter er nå blitt 5 uker og har til nå sovet hver natt i min seng..

Hun sover litt i sengen sin på dagtid så den ikke virker helt ukjent for henne.. MEN: Gjør jeg meg selv en bjørnetjeneste allerede? vil det bli vanskeligere og vanskeligere å få henne til å sove der om natten jo lengere jeg lar henne sove hos meg?

 

Et spørsmål til: Når begynner mann å legge barnet til fast tid? Og hvilket klokkeslett begynner mann på?

 

Høres sikkert ut som dumme spørsmål for noen...men

Vil også føye til at hun til nå har sovet/sover fra ca 24 tiden til 07 tiden uten å våkne i mellom. Da er det litt amming og bleieskift og så kan vi sove igjen ofte til 10 tiden!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ingen spm er for dumme:)

 

jeg tror jeg vill ebegynnt å legge henne i sin egen seng jeg..hvis du ikke vil ha henne i sengen din i mangen år da hehe eller ta en skikkelig tørn med avvenning senere når hu blir større..dette blir hu vant med å da vil hu ha d sånn..som sagt.jeg ville begynnt nå jeg..jeg koser meg med lillegutt i sengen min på dagtid jeg..når vi har en liten kvil sammen:)

 

d er godt å viktig for barna at de begynner med faste rutiner ..så de anbefaler å legge de kl 19..fra ca 2 mnd alder..jeg har skaffet meg baby call så da kan jeg ha kontroll på han der oppe når den tid kommer..jeg kommer til å begynne rundt den alderen å venne han til faste tider..

 

har en link jeg så er ganske kjekk ..mangen tips å råd..http://www.familieprodukter.no/index.php?id=11

 

denne har jeg lagret på favoritter å tar den frem hvis jeg lurer på noe..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Min datter sover også mest i vår seng foreløpig. (hun er tre uker) Jeg har hørt at man trygt kan gjøre dette i alle fall i seks uker, og at man ikke kan skjemme dem bort når de er så små. Jeg tror det er viktigere med den tryggheten de føler ved å ligge der enn at de trener selvstendigheten i denne perioden! Dessuten er det lettere å følge med og å bli kjent med hva de små lydene betyr. Hvis hun sover godt når jeg skal legge henne legger jeg henne i egen seng til hun våkner. men jeg merker at jeg blir mye mer urolig og må sjekke ofte når hun ligger der...

Det er kanskje greit å begynne med å sove litt i egen seng fra de er 6-8 uker, men jeg synes absolutt ikke du skal ha dårlig samvittighet for ikke å ha begynt tidligere!

 

Høres jo strålende ut at hun sover fra 24-7 hver natt da! Blir jo spennende å se om hun fortsetter med det i egen seng etterhvert. Håper det ;) Har forresten kjøpt varmeflaske som jeg skal varme opp hennes seng med før hun legger seg. tror ofte hun våkner fordi hun blir tatt fra en varm kropp og plassert i en varm seng. Tør ikke å ha varmeflasken der mens hun sover men håper det skal funke å varme opp sengen.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...