Gå til innhold

Er barnehageanssatte vant til å takle nervesammenbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hos moren til barnet?

Hvis hun f.eks. ikke klarer å gå fra barnet og bryter sammen i gråt og føler hun svikter barnet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er nok ikke noe som skjer hver dag, men de er nok flinke med mennesker. Hvis så er tilfelle så er det nok lurt å ta en samtale med ped leder, så kan de snakke om det og håndtere det bedre. Kanskje ev kan hjelpe mor gjennom og sende bilde der barnet har det supert osv.

Skrevet

Å kjære...

Da ville jeg vel si at mor har et aldri så lite problem gitt....

Men tilbake til spørsmålet ditt:

Det tror jeg kommer veldig ann på personalet som er tilstede der og da selvom barnehageansatte sannsynligvis er vant til å takle både dette og hint.

Mvh

Skrevet

Tror du de gjør det uten å synes det er hysterisk?

Skrevet

Hva tror du de gjør da? Ringer lege?

Skrevet

Tja,kommer vel ann på hvor alvorlig sammenbruddet er.

Men antar at de tar mor med på personalrommet(eller et annet passende rom) og prøver å roe henne der/samtale med henne.

Tenkte du på noe spesielt?

Mvh

Skrevet

Da jeg jobbet i barnehage for mange år siden, var der en mor som hadde angst for å gå fra gutten. Hun var under proffisjonell oppfølging, og jobbet med dette. Vi hadde et møte om dette der vi ble informert - det var viktig for oss for å ikke bare tro at hun hørte til den gruppen håpløse foreldrer som lokker frem gråt for å bygge på egoet sitt. Vi var veldig tålmodige og støttende mot denne moren og det gikk seg bedre og bedre til. Vi sendte meldinger om at alt gikk fint, tok telefonen hvis hun ringte osv. Men kommuniaksjon er nok viktig i en sånn situasjon.

Skrevet

Neida, ikke noe spesielt :-) Bare nysgjerrigper!

Skrevet

Ikke nysgjerrigper:informasjonssøkende ;)).

Mvh

Skrevet

"det var viktig for oss for å ikke bare tro at hun hørte til den gruppen håpløse foreldrer som lokker frem gråt for å bygge på egoet sitt. "

hehe, okei?

Skrevet

Ja det kan du godt si :-)

Skrevet

Tro meg - det skjer!!!!! Foreldrer som poengterer at de mååååå dra på jobb 10 ggr, tils barnet begynner å gråte. Da kommer trøsten, og kosen og det hele ender med at etter 15 minutter har de så dårlig tid at de må forlate en hylendes liten mens de sier at de vet at de kommer savne mamma, jeg vet at du heller vil være hjemme med mamma osv. Og fra starten var barnet klar til å vinke hade for å løpe til lek.

Skrevet

Ok, forstår nå. Trodde du mente tårene til mødrene jeg, hehe...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...