Gå til innhold

Noen som har opplevd dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble positiv graviditetstest på meg i går ettermiddag, testet med cb digital og der stod det gravid!

Men saken er den.

Synes jeg fant ut tidlig at jeg er gravid, blir hardt å holde det hemmelig så lenge.

I tillegg vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre angående jobb. Kan ikke fortsette på den plassen jeg er(jobber skift på et aluminiumsverk) Blir sikkert flyttet over til dagtid. Men syns det er utrolig tidlig å måtte informere sjefen nå.

Og flyttes jeg på dagtid på et kontor uten skittne arbeidsklær skjønner jo alle at jeg er gravid. Og da får også familien min vite det. Noe jeg syns er altfor tidlig i uke 4.

Har noen av dere opplevd noe lignende? Og hva gjorde dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, får alle vite det da? Ikke bare de på jobben? Tror nok du må få lege/ jordmor til å beordre omplassering. Kanskje du kan bare må fortelle det? Eller kanskje du og sjefen kan finne på e unnskyldning sammen, som blir den offisielle versjonen... (En eller annen form for sykdom. Finnes det en historie på noen som måtte slutte pga en sykdom, så kan jo du få den samme sykdommen?)

Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg med 1. mann. Jeg snakket med sjefen min om dette med en gang. Måtte det, da min jobbsituasjon var ganske farlig for babyen. Jeg sa at det var konfidensielt da jeg var så kort på vei og at man vet aldri om det går bra.Han tok det kjempefint og skjønte grunnen.

Jeg ble overflyttet og gav en dum unnskyldning til de jeg jobbet sammen med om at jeg hadde lyst å prøve noe nytt( den nye jobben var ikke noe spennende) Det som skjedde var at de fleste skjønte når jeg flyttet fra ei spennende avdeling til "skit" arbeid at jeg var gravid. Så jeg måtte fortelle det til alle allerede i uke 6.

Som du skjønner, så gikk ikke det så veldig bra med meg. Men det gjorde for så vidt ikke noe, da alt gikk bra. Verre er det hvis noe skjer, at man mister.

Det som du burde tenke på er at unnskyldnigen din er god. Gjerne flytt til ei avdeling/arbeidsoppgave som de trenger folk. Snakk med sjefen din og si de bekymring om at folk skal skjønne. Vi trodde ikke at folk skulle skjønne det, men de gjør det. Så derfor må du gjennomtenke unnskyldningen din! :)

Hvis ikke overflytting er mulig, har du mulighet å søke om svangerskapspenger.

Håper dette gjorde det litt enklere. Lykke til i hvertfall! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...