Gå til innhold

Svangerskapsboken?


Slurpekoppen

Anbefalte innlegg

Noen som har fått tak i Svangerskapsboken? Leste om den på babyverden.no. Det er vist ei bok som nesten alle får til legen eller der en går til kontroll, men det kan jo være først lengre ut i svangerskapet. Arti om noen har den, lurer på om jeg skal bestille den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos legen i forrige uke for å få bekreftet svangerskap og da fikk jeg denne boken. Det står mye bra om den, og jeg kommer nok til å få god bruk for den utover i svangerskapet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, får man den av legen? Blir innimellom imponert over velferdsstaten her i landet. Alle legetimer er gratis etc. Hadde tenkt å skaffe meg en slik bok etterhvert uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei, jeg fikk ikke denne boken av legen min, de var vist tomme for den;) men jeg ringte til helsestasjonen som jeg skal gå til fremover å spurte om de hadde en sånn, da fikk jeg tilsendt den og masse til! Kanskje du kan prøve det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var på førstegangskontroll i uke 7 fikk jeg en bok som heter Graviditet, fødsel og den nye familien.

 

Jeg har tidliere sett en annen bok som jeg likte veldig godt, hvor det står "til mor" på den ene siden, og hvis du snur boken andre vei og opp ned står det "til far" og der kan du lese fra uke til uke både til mor og far:) Denne tror jeg du kan få på helsestasjonen, de vennene mine som jeg har sett den hos fikk den hvertfall hos jordmor. Husker ikke hva den heter, men jeg skal hvertfall spørre etter den når jeg skal til jordmor i uke 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bestilte legetime med en gang jeg fant ut at jeg var gravid.. så jeg var der allerede i uke 6, og fikk da også boken "Grviditet, fødsel og den nye familien". Bortsett fra det gjorde jeg ikke mye hos kegen den dagen, eneste var at jeg tok en tisseprøve for å bekrefte at jeg var gravid.

Måtte også betale for timen... siden det ikek var førstegangskontrollen. det er visst ikke før Etter det at timene er gratis...

 

men på mandag skal jeg til kontroll.. det blir spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også hos legen i uke 6. Det ble tatt både blodprøver, urinprøve etc..Jeg betalte ingenting. Unasett hvilken uke du kommer til legen når du er gravid skal det være gratis..:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...