Gå til innhold

Låser dere dørene der dere bor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der jeg kommer fra låste vi aldri dørene verken til hus eller bil.. Her hvor jeg bor nå, låser jeg alltid døra når jeg er alene hjemme. Er mannen min også hjemme låser vi når vi legger oss. Jeg går ikke ned alene i kjelleren en gang etter mørkets frambrudd alene. Er så redd av meg. Bilen blir alltid låst.. Savner det å aldri måtte låse dørene, burde fått meg en vakthund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke redd av meg, men vi låser dørene som vane, for at barna skal venne seg til det. Vi bor i Oslo-regionen.

Mørkredd har jeg aldri vært, og er en sånn som skrur på lyset mest fordi det er praktisk å se :))) Loft og kjeller har jeg problemer med pga edderkopper. HATER edderkopper.

Kan godt sitte i godstolen og lese med kun en lampe, alene hjemme og hele huset er mørkt. Har aldri plaget meg.

Skrevet

Det med låsing av dører er sånn hipp som happ med.... hender vi legger oss med nøklene både inne bilen og på ytterdøra...hehe:)

Er ikke så farlig her, men tenker at det kan være lurt, å låse, siden e6 er vår nærmeste nabo....

Skrevet

Bilene låser vi aldri når de står utenfor huset-nøklene står i også, sikkert utrolig dumt, for dørene låser vi om natta, om noen vil kan de jo bare ta husnøkkelen som står i en av bilene og låse opp døra igjen...

Om vi bare skal en snartur til byen låser vi ikke dørene, flere som har påpeket det som har vært innom oss mens vi har vært borte. Men om vi skal være borte mer enn et par timer låser vi.

Men jeg tror nok vi skal begynne å ta nøklene inn fra bilene, har mistet et bilsete mens vi var på ferie, trodde jo jeg hadde satt det inn, men når vi kom fra ferie kunne jeg ikke finne det. Må ha levnet det i ved stabelen(undet tak) Synes uansett det er utrolig frekkt å stjele ting som står på andre sin eiendom uansett.

Skrevet

Vi låser stort sett om natta (både bilen og huset), men er veldig slurvete på dagtid.

Bor på et tettsted.

Skrevet

Jeg er oppvokst i byen og vant med at vi låser utgangsdøra når vi er hjemme, folk kan ringe på døra hvis de vil inn.

Men når vi flyttet hit, var det ikke nøkler til huset og først nå etter nesten 2 år har vi fått inn nye dører på begge sidene og låser om nettene og når vi drar bort.

Jeg har begynt å ta med nøklene inn fra bilen (låser ikke når vi er hjemme), men hjelper lite, for sambo lar de stå i sin bil, og det er jo samme husnøkler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...