Joikaboll@ Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Blei litt inspirert av ekstra søppeldunk tråden. Her er bleier matavfall, eller våtorganisk om du vil.
* 5 om dagen * Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 det mener lucas på 2 år her også:-))) alt av bleier går i matavfallet, når han skal være flink gutt og kaste det selv. men sånn ellers, tar jeg det i restavfallet.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 her er det restavfall
Carta Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 I vår kommune står det faktisk på posene til matavfall at bleiene skal dit!
Carta Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Så da går de i matavfallet! Utenom "æsjebleiene", for de blir forsegla i plast, og det går ikke i matavfallet!
Sånn kan det gå Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 I enkelte kommuner går det som matavfall fordi de har komposteringsopplegg som er beregnet på det (plasten fjernes fra komposten etter hvert), men de fleste steder går de fortsatt som restavfall.
brooklyn Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Kommer an på hvor du bor. Her hos oss er det restavfall, hos min tante i sogn er det bioavfall, altså matavfall. Står tilogmed på de grønne posene at man kan legge bleier oppi der. SÅnn vil jeg ha det her!
enik<3M06&L08<3 Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 her er det bio(mat) avfall. men så sorter vi da også ut plast, så plast skal ikke i restavfall. dvs, vi har bio,rest,plast og papir.. så ja, her går bleier i de grønne posene!
Joikaboll@ Skrevet 9. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 9. september 2008 Øh... vi har brune papirposer vi da. Til bioavfallet. Er bio-, rest-, plast-, papp/papir-, metall- og glass sortering her også.
Nit@™ Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Mannen min kjører søppel, så jeg spurte han. Bleier skal i restavfall, i alle fall her vi bor. En annen ting er at bleier kan inneholde plaststoffer, og derfor ikke er like lett nedbrytbare som matavfall. Her blir matavfall fyllt i store containere, til ei "suppe"... Plast skal da helst ikke i den containeren.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 9. september 2008 #12 Skrevet 9. september 2008 her skal bleier til bio. Altså matavfall.. Bor i hedmark
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå