piano♫ Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 ...nå skal det handle om oss :-) Hvilke hobbyer eller fritidsaktiviteter liker DU å holde på med (bortsett fra å leike med ungene etc)? Hva gjør du for å "finne dæ sjæl" - for å finne den øverste delen av Maslows behovspyramide; selvrealisering?
metaMORfose Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 For et bra spørsmål, nå må jeg tenke også. Jeg er veldig glad i å sykle, og kanskje spesielt i marka. En time eller to på sykkelen en tidlig morgen er som balsam for sjelen. Så liker jeg sene rødvinskvelder med enten mannen min eller venninnene. Vi har også selskaper med venner, og jeg elsker å arrangere. )) Leser en hel del også, å stikke seg vekk med en bok er herlig. Men aller best liker jeg kanskje grytidlige morgener med kaffekoppen og avisen, mens huseet er stille og den nye dagen gryr. Da føler jeg meg som urkvinnen (selv om jeg tviler på at hun fikk Aftenposten hver morgen, og hadde kaffemaskin).
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 10. september 2008 #3 Skrevet 10. september 2008 Liker å brodere, har brodert masse tidligere. Men det er sjelden jeg tar meg tid til det nå. Har også likt å lest bøker tidligere, men det har jeg ikke gjort etter jeg fikk barn. Jeg liker å sitte på nett.
solemio Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Jeg spiller i orkester. Øver endel. Det er mentalhygiene, det. Går en del på konserter, trener, har gode venninnekvelder. Eller ligger på sofaen og prater med mannen. Mens vi begge stirrer på tv, seff. Leser mye, og koser meg med det. Men akkurat selvrealisering er vel sånn jobbmessig det jeg savner akkurat på dette stadiet. Gutta mine er så små at jeg bruker hodet lite på jobb for å være tilstede når de kommer hjem. Det erjo også en form for selvrealisering, er det ikke? Finner meg sjæl stort når jeg ser ungene.
moota m storebror&lillebror Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 Jeg liker å sy sånne småting for hånd. Hvis dynetrekket har rakna eller en liten rift i et av mine favorittklesplagg. Men ikke noen store prosjekter. Når barna er i seng og vi spiser god mat og ser noe gøy på tv i sofaen alene bare oss 2 og koser, det er herlig. Jeg elsker å gå i svømmehallen alene. Pussle pusslespill, løse kryssord eller sudoku. Og selvsagt, sitte på dataen og trykke =)
~~DoraDora~~ Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Jeg elsker å gå turer, reise, hekle ...og er utrolig sosial av meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå