Gå til innhold

Lammeskinn fra IKEA - ikke anbefalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet noe om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det hadde ikke jeg kjøpt, mener det røyter. Bedre å dra på baby shop eller sånn.

Skrevet

hei!

Fant dette svaret fra Ikea på nettsiden tettinntil.no:

"Hi,

We do not recommend Ludde white or grey for use in a pram. We sell this product as a carpet and do not show it in Childrens IKEA.

This is a wool product. Wool can be irittating on the skin of small

children causing rashes.

Yes chemicals are used in the manufacture of this product. This is a

leather product and therefore undergoes several processes to preserve the leather and to make it hygenic. These chemicals are washed out in the final processing.

This product is tested for the presence of residues of health disturbing

chemicals.This is routine for all IKEA articles. In addition we have a

stricter Formaldehyde requirement on this product than on normal carpets and treat it as a skin contact product.

We can not guarantee that a customer will never have an allergic reaction to a product as allergies are very indiviual. People react in very

different ways to irritants.

I hope this helps the customer!

Rgds"

Hadde selv tenkt til å bruke Ludde-skinnet fra Ikea i vuggen som skal brukes på dagtid her hjemme. Kommer til å vaske det godt før vi tar det i bruk ettersom det lukter ganske sterkt som det er nå!

Men hvis det virkelig viser seg å være farlig skal jeg selvsagt ikke bruke det...

Skrevet

jeg kjøpte det til min lillegutt, og han ble klissvåt på ryggen av det med en gang. har bare brukt det litt til å ha på gulvet når han skulle ligge der å leke. men jeg er ikke fornøyd og skal ikke bruke det til nestemann nå.

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger! Spørs om jeg må på handel. Noen som vet om det er lammeskinn på tilbud noen steder??? ;) Får heller bruke det jeg har til fotografering, i pulk eller noe...

Skrevet

På barnas hus har de jo korthårede lammeskinn til 299. Det har jeg kjøpt:-)

Skrevet

Hei :)

Jeg var på reflex i dag og da så jeg de hadde tilbud på skinet lammeskin dær. Det kostet ordinært 800 å var satt ned ganske mye ;) husker ikke helt va det var nå men tror det var 300-400.

Skrevet

Har ett lammeskinn fra ikea, som jeg bruker som gulvteppe på barnerommet, hadde ikke vært aktuelt å bruke til noe annet for min del...

Skrevet

Oi, greit å vite da.. har et ludde fra ikea på gulvet på rommet t snuppa, hadde tenkt å kanskje kunne bruke d til å la henne ligge å kose på men nå blir d ikke med d da.. får heller kjøpe et på barnas hus eller noe da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...