Den Blå Engel Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Jeg har regnet ut at eksen min har ca 400 kr i månedlige utgifter når han kjører barna. Selv har jeg 800 kr i måneden. Dette fordi han kjører bil, mens jeg må ta toget for å levere dem hos ham. Er det meningen at man skal dele likt? Jeg vet at jeg er forpliktet til å bidra økonomisk, og jeg sitter nesten åtte timer på toget hver måned for å få barna til ham. Bør han bidra litt til togbillettene?
Sjokoladekaka Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Utgiftene skal fordelast etter inntekt. Har han høgre inntekt enn deg, så skal han betale prosentvis meir enn deg;) Og dette er av samla sum, tur/retur. F eks du har 100 000 i året, han har 200 000. Då skal han betale 2/3 av samla sum, og du 1/3. Det blir 400 på deg, og 800 på far å betale av reiseutgiftene.
* 5 om dagen * Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 men åssen skal jeg som er x av dette menneske få vite hans inntekt?? eller skal det gå ut i fra ligninga? blir jo ikke riktig det heller, for da er jo alt av fradrag trekt i fra.
Sjokoladekaka Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Høyr med NAV. Det er jo ein sum som ligg til grunn for bidraget.
Joikaboll@ Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 http://www.bt.no/php/skattesok/ Her kan du finne ut hva han tjener. Du veit vel ca hva han evt har av fradrag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå