Ella Bella Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Ull er jo best, liksom.... Men babyen tåler ikke å ligge på lammeskinn engang...sukk
Ella Bella Skrevet 9. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2008 Hvilket merke og har de for baby? er bare 3 mnd nå men bruker str 68.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Da han var så liten brukte jeg bare bomull. Ligger jo bare nedi vogna der. PÅ de kaldeste dagene brukte jeg det ullundertøyet fra CUBUS, ull ytterst og bomull innvendig. De har baby str. Da han ble året fant jeg et "ullundertøy" med solan gundersen på. Det klødde han ikke av i det heletatt, kjentes ikke ut som ull. Litt dyrere barneklesforetninger har også som regel kjekke alternativ. Vet det finnes et fransk merke som også har samme prinsippet.
noggie Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Brukte og bruker stømpebukse i bomull og ev. tykke sokker utenpå ved behov. Da kan de jo være i ull eller fleece uten at det har noe å si. Hun har aldri vært kald på bena hittil. Under vinterdressen har hun strømpebukse og fleecebukse.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Har du prøvd det til devold? stillongs heter merket det er 100% merinoull på utsiden og et tynt lag med noe annet på innsiden, har alle fordelene ved ull men kan brukes av de som ikke tåler ull også. Jeg har veldig sensitiv hud selv og kan få eksem bare når jeg stryker ulltøyet til tuppa (peanuts for eks).. Men jeg har ikke hatt noen reaksjon på dette hvertfall
alvamamma Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Signerer Mami.Har hørt om flere med eksem som har prøvd alt annet, men som tåler Devold Stillongs. Er veldig godt ulltøy som også holder godt i vask eller vask.. Se f.eks på rampetroll.no og lilledu.no. Og mami, du er jammen ei skikkelig husmor hvis du stryker ulltøyet :-)
solstråle69 Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Hva med "vanlige" klær? :-) Har aldri skjønt dette ull-hysteriet, jeg. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå