Gå til innhold

Disse guttene med langt hår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere det er fint når gutter ser ut som jenter? Sånn som han Kristian i mgp jr, f.eks. Jeg synes det er litt teit når man ikke ser om folk er gutt eller jente, jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe min kjære har lengre hår en meg:p men han har langt skjegg i tillegg, så ikke til å ta feil av at han er gutt..:P

syntes det er fint med gutter med langt hår. så lengså de vil det selv syntes jeg det er greit uansett alder=)

Skrevet

Det er interessant at vi blir så forvirret når vi ikke forstår hvilken kjønn et menneske har. Viser hvor sterkt dette spiller med i våre fordommer og ideér om hva mennesket er. Tenker vi har litt godt av å bli utfordret jeg?

Skrevet

Uff nei, jeg synes ikke noe om det i det hele tatt. Eldste jenta mi på 7 år kommenterte at det var ei fin jente, eller noe i den duren. Selvfølgelig må barna få ha litt medbestemmelsesrett med tanke på hårsveis, men tror dette er mye av hva foreldrene legger opp til, når de ikke er eldre. Jeg synes det er søtt med ordentlig tøffe og korte guttesveiser på gutter jeg, og ville aldri latt min sønn se slik ut. Jeg er vel litt gammeldags ;)

Skrevet

nei, langt hår på små gutter eller voksne menn syns jeg ikke er pent.. Men smaken er som baken, delt i to! ;)

Skrevet

Min mann har langt hår, det var i første omgang det jeg ble tiltrukket av! Hva er galt med at gutter har langt år? Vi lager vel ikke problemer ut av at jenter har kort hår? Fjollete holdninger!

Skrevet

Holdninger? Trodde det var en smakssak jeg =)

Som med det meste annet finnes det de som kler langt hår og de som ikke gjør det. Jeg synes alikevel at på de aller fleste voksne menn er det penest om håret er litt kortere.

Skrevet

er gammeldags jeg...synes det er lite pent med kort hår på jenter....de få som er virkelig pene med kort hår, tror jeg hadde vært enda penere med langt hår

Skrevet

Jeg liker ikke at gutter/menn har langt hår. Det blir liksom ikke helt mann i mine øyne, jeg er vant med at langt hår er en feminin ting. Samme er nok motsatt, jenter med kort hår. Det betyr ikke at det er noe galt, men at jeg ikke har samme smak som de som liker det. Tror ikke det har med fordommer å gjøre, men jeg er nok typen som liker best at mann og kvinne er litt ulike både når det gjelder utseende, interesser og psyke.

Skrevet

Tror nok det har med fordommer å gjøre, gitt. Veldig mange trash rockere og motorsykkelgjeng-medlemmer har langt hår- de er vel ikke spesielt feminine, eller? Selv om både min mann og jeg har langt hår, er det ingen vanskeligheter med å se hvem som er mann og hvem som er kvinne, for å si det sånn.

Skrevet

Jeg liker menn med langt hår, det var ikke poenget mitt. Poenget mitt var når man ikke ser forskjell på gutter og jenter. Har ikke noe problem med jenter med kort hår, så lenge de ser ut som jenter. Jeg hadde kort hår da jeg var liten, og alle trodde jeg var gutt. Jeg syntes det var veldig kjipt.

Skrevet

Her i Oslo er den øvre middelklassens guttebarn som har langt hår (dvs. halvlangt - litt sånn 70-talls som man for tiden ofte ser på film og barne-tv-sveis (som gjenspeiler at de flest barna som er med der bor i området rundt Marienlyst;)

Beklager å måtte dra inn begrep som klasse inn i debatten - men tror at smaken formes av hvor man hører til i samfunnet.

Har du høyere utdanning og høy kulturell kapital vil du mest sannsynlig synes Oslo vestkant-sveisen på guttebarn er fint!

Skrevet

Nei ikke mye pent, synes det ser helt j%lig ut for å være ærlig... Det verste er ikke menn med langt hår i hestehale synes jeg (jeg digger ikke akkurat det heller akkurat men..) jeg synes det er verre når mødre ikke greier å klippe småguttene sine, uansett om de har aldri så lyse lokker eller hva,. Når de går rundt med fjon i forskjellig lengder med pistrete ender osv ser det bare ustelt ut, og kke veldig guttete akurat.

Skrevet

Glemte å si at jeg synes halvlangt hår på smågutter er råfint!

Skrevet

syns det er hæselig jeg da,hehe..!!!ser ikke forskjell på de nei og ikke sett en som har passa det nei.jentane skal ha langt og guttene kort!!!!:)min mening ja:)

Skrevet

Dersom man ser dette som et praktisk problem:

Ikke moro for barnet dersom jeg sier til poden min at han skal være snill med jenta, og så er det en gutt, vettu! Det er veldig praktisk at gamle damer som vil dikke litt ikke kaller gutten for lille jenta (og omvendt)

Estestisk er jo en annen sak. Om det er pent eller stygt med langt hår på gutter og kort hår på jenter er en smakssak.

Når man blir voksen bortfaller jo ofte også det praktiske problemet - er som regel lett å se at det er en mann selv om langt hår :)

Skrevet

Voksne menn kan greit å ha langt hår min min del.. håret er jo med å uttrykke ens personlighet, men når mødre lar sønnene sine ha lagt hår så skjønner jeg ingenting... Syns det er ugyl for å si det mildt :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...