Gå til innhold

bidrag- etterbetaling eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bf her skrev ikke under på sykehuset, ei heller da han fikk brev i posten.. han drøyde og endte med blodprøve.. fikk svar, 99,9 på at d var hans, selv om jeg betviler at tvilen har vært hos han.. gjør d bare for å drøye ut ting.. dette har til nå tatt et halvt år og enda er det ikke helt i boks.. får forskudd av nav ettersom farskapet ikke er fastsat..

det jeg lurer på er, må bf etterbetale bare til nav, eller må han bet mellomlegget til meg au?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han skylder både deg og NAV penger;) så han har gjeld til deg også, ja:)

Skrevet

ok takk:)

noen sier han ikke må d ,andre sier han må så blir litt forvirra..

Skrevet

hei!

akkurat slik er det her og! og på lørdag fikk jeg brev fra nav om at de skulle innhente opplysninger for å få fastsatt barnebidraget. sønnen min er bare 2,5år nå da!! så ting tar virkelig tid!!

Skrevet

Jo, men der er en regel om sannsynlighetsvurdering. Dersom det er mest sannsynlig at det er han som er far, så kan du kreve det, mener jeg.

Og det eldste en kan kreve er 3 år tilbake i tid.

Skrevet

har aldri vært i tvil jeg da.. ikke han heller, det har han sagt til ei venninne a meg.. er bare treskhet for å slippe betale ikke noe anna:)

Skrevet

Regner med du har fortalt alt dette til NAV? Hvis ikke, så gjør du det;)

Det årnær sæ for snille piker, vettu;)

Skrevet

er noe av det samme her. vi har fått fastsatt bidraget fra mars men kommer ikke noe mere penger en bidragsforskuddet inn til jenta mi :(

Skrevet

ho på nav skrev i brevet at han gjorde seg kjent med det fra mai.. da brevet ble sendt.. ordner seg gjør d jo:).. men vil bare bli fedrig med det:)

Skrevet

anonym over

Det er fordi han ikke betaler regningene han får fra nav, når han gjør det så får du det du skal ha ekstra..

Skrevet

han har jo vist d hele tida at han er faren, men per brev ble han "kjent" med det fra mai.. han gikk ikke frivillig og skrev under.. fikk så brev om at han måtte ta prøve, som han tok siden han ikke ville bli hentet av politiet.. så må han igjen sende en erkjennelse.. og alt dette har jo tatt fra april til nå.. men ho på nav sa at farskapet først måtte fastsettes før en evt kunne søke om bidrag.. defor jeg lurer på om han da må eterbet.. for han har jo ikke fått noen regninger eller blitt trukke i og med det ikke er fastsatt på papiret.. men ser det jo med tiden når alt er i boks...

Skrevet

jeg fikk beskjed at i min situasjon ville jeg få etterbetalt fra 1 mnd etter barnet er født, dersom far er bidragsdyktig! og min er HELT lik til din slik du beskriver det!jeg har purret på nav lenge nå om barnebidraget, fikk blodprøven fastsatt i rett i slutten av april og derfra ville saksgangen til det er skikkelig godkjent ta en stund. men du bare leverer den informasjonen og søknaden dutrenger til barnebidraget og så ligger det i systemet bare på vent til at farskapet er registrert. og derfra tar det jo nesten et halvt år, så når bf nekter å betale blir det vel sikkert halvt år til et år til! systemet er sykt tregt!

Skrevet

takk for svar:)

sykt at det tar så himla lang tid.. skjønner ikke åssen d er mulig.. leste i en tråd her at en kunne få statens innkrevingsentral til å trekke de av lønna hans.. har du prøvd det vegen til melkeskyen??

han har to uker på seg igjen her til å erkjenne før d går til retten... men tvile r på han lar det gå dit.. han ville ikke bli hentet for å ta blodprøva.. så vi får se..

Skrevet

ja leste det, men saken min er ikke kommet så lang enda, men det skal eg gjøre når den tid kommer. har du ringt tingretten og snakket med de? det gjorde jeg, mange ganger, for nav fikk jeg ikke svar fra, og de damene var så hyggelige, fant frem saken, og fikk den opp i bunken, de ringte tilogmed og purra på politiet nå han skulle hentes. det var noe helt annet enn de folka på nav :)

Skrevet

men vist at han skriver under og erkjenner det innen disse to ukene, noe jeg tror han gjør.. da kan d vel ikke ta så himla lang tid alt sammen.. får vel et brev av nav når han har erkjent?? eller d vet kanskje ikke du..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...