Gjest Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 bare lurer på hva som er vanlig.. han i butikken anbefalte sterkt base da det er tryggere..
Trollkatt Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Joda, det er tryggest med base. Men vi skal bruke uten. Har brukt uten base til de to vi har fra før, og med fare for å bli halshugget her inne, innrømmer jeg gladelig at jeg ikke er hypp på å betale 1500 kr for en base som skal brukes noen få mnd (faktisk mer enn vi betalte for selve setet). Jada, det kan sikkert selges når vi er ferdig, men vi har nå valgt å kjøre uten base likevel. Folka i butikken anbefaler alltid det dyreste uansett, selv om han jo har rett i at det er tryggest. Hadde vært sympatisk om de brydde seg så mye om sikkerheten til babyene at det var mulig å kjøpe bilsete med base uten å bli ruinert. Synes det er blitt drøye priser på disse setene, jeg. Særlig når de ikke kan brukes mer enn fem år eller noe pga plasten. Da kunne de vel lagd seter i et materiale som tålte å stå i mer enn fem år. Men da hadde de ikke tjent like mye penger.
temine Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Vi hadde ikke base sist, og kommer ikke til å ha det nå. Har ikke hørt noe om at det er tryggere før da....når vi skulle kjøpe for tre år siden var det bare at det var enklere å feste og ta ut, men tar jo ikke mer enn 30 sek uansett, så det syntes vi var unødvendig:)
Lilletrille med to jenter Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Vi hadde uten base. Spurte om fordelene med og uten base og izofix. Fikk det vil tolket som ærlig svar med at eneste grunn til at det skal kunne være sikrere med base er at faren for feilmontering av setet i bilen er lavere. Dersom setet er montert riktig er det like trygt med og uten base.
Misssi Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 graco sitt sete koster 1990 med base og d e kje nåke spes dyrt og e et veldig bra sete
Gjest Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 vi skal kjøpe graco.. koster 1300 svenske på svinesund;)
♀ RosaPåVei ♀ Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Hadde ikke base sist,men denne gangen har vi det =) Kjøpte setet med base på Svinesund for 1398,- svenske. Det var et Akta Graco Logico sete. Det var tilbud på de da vi var der =)
HegeAE Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Kjem til å kjøpe utan base sidan det er mykje enklare for meg som ikkje har bil. Det er jo berre å passe på at ein monterer setet riktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå