Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 for norske menn er 179 cm? Eller at gjennomsnittshøyden for serbiske menn til sammenligning er hele 185 cm? Intr program på tv nå som handler om kortvokste menn og de utfordringene de møter på gjennom livet........får helt vondt av dem jeg. ....og kjenner at jeg igrunn er glad for høyden min...
Gjest Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Nei det visste jeg ikke , er det nrk du ser på?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 9. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2008 Ja, tror det var NRK det gikk!
Gjest Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Var det programmet om han kortvokste som prøvde diverse for å få andre til å godta menn med små høyder? Tror det var det jeg så før en gang??... Sterkt å se hvor mye trøbbel di møter i hverdagen.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2008 Ja..........og ja, det gjorde inntrykk. Mange mennesker sliter i livene sine, men at høyden blir et handicap som faktisk styrer nesten hele livet må være intet annet enn grusomt. Jeg kjenner menn som er skallede, jeg kjenner menn som er små av vekst. De er flotte fyrer som har draget på damene og som har gode jobber og familier. Men jeg har lagt merke til en ting og det er at ofte så er småvokste mennesker de første til å nevne det selv i "festlige" vendinger...Som et slags forsvarsverk pakket inn i humor. Det er trist at det er sånn...
Gjest Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 Ja,det gjorde sterkt inntrykk på meg også.Da jeg ble opperert i oslo,så delte jeg rom med ei som folenga føttene.Å hun delte litt tanker og div med meg.Jeg ble voksen på et blunk,og forsto da først hva fordommer kan gjøre med en.Jenta mista jeg desverre kontakten med,og jeg savner henne veldig. Er jo mennesker di også,selv om di er litt mindre.Så jeg skjønner meg ikke på slike som ser ned på alle som ikke er i rett målestokk.Det være seg hårvekst,høyde eller bredda. Å hun også hadde selvironi så det smalt.Men tøff var hun.Det måtte hun vel.Men alle likte henne og hun var en god venn =) Den som kunne finne henne igjen..
Gummelillan Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Trodde ærlig talt at snitthøyden var høyere, jeg? Men da har de vel rukket å telle med "mine" også da for selv om jeg fra jeg var liten har falt for høye mørke menn, så er de mennene jeg har falt pladask for å etablert meg med vært urovekkende lave for en langbeint dame som meg selv. Min eksmann var 175. Min samboer er 173. Og helt ærlig kan jeg vel egentlig ikke tenke annet ;-) Og ingen av de ser på seg selv som lave eller har det som noe tema. Tror det har noe med selvtillit å gjøre. De som tyr til mye humor omkring temaet gjør det vel ofte som et slags forsvarsverk? Eneste gangene jeg synes høyde er et litt ømtålelig tema er når jeg som høygravid ser ut som en hvalross. For da blir min kjære seende veeeeldig liten ut ved siden av, he, he. Men da blir det jo til gjengjeld en veldig fin påminnelse om at det er greit å kvitte seg med kiloene når ungen er ute da ;-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 10. september 2008 Forfatter #8 Skrevet 10. september 2008 Hahahahahaha, nå fikk jeg opp bilder i hodet som fikk meg til å le høyt her!!! Men joda, det handler nok mye om selvtillit ja! Og de som tyr til humor rundt det gjør det nok av den grunnen du nevner. Men det leie er at de i det hele tatt har latt høyden innvirke på selvtilliten sin som mann..... For klart det finnes flotte menn under 1.79 som da er gj.snittet! Selv har jeg vel alltid falt for høye menn. Egentlig så syntes jeg sambo var litt lav en periode, og han er 186;-) Men nå går jeg sjelden på skyhøye hæler da....for det har jeg ikke leddbånd til lenger..........moahahahahaha:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå