verpe-hønå*m/4jenter Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Har en nabo som har to barn. Hun har tidligere hatt problemer med rus, men kom seg på beina tidligere i år. Nå kan det desverre se ut som om hun har begynt å ruse seg igjen. Jeg har truffet henne flere ganger på butikken, hvor hun er ruset. En liten stund etterpå har jeg møtt henne i barnehagen, og da kjører hun bil....Oppførselen hennes blir mer og mer merkelig, og hun gjør en del rare ting i nabolaget her. Det ser imidlertid ikke ut som om ungene lider noen nød, og jeg vil jo helst ikke blande meg.....det er så vanskelig å vite hva en skal gjøre i en slik situasjon.....Noen råd????
Gjest Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Ta kontakt med barnevernet,men jeg tror du må gjøre det skriftlig -så kan de vurdere situasjonen. Opplevde noe lignende hvor vi bor og en av naboene kontaktet barnevernet. Man må tenke på barnas beste.
SuperGlad Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 For å få satt det på spissen: hvordan våger du å IKKE ta kontakt med noen? Du vet hun er ruset å hun kjører på samme vei som utallige barnefamilier kjører intedanede. Hun har barn å selvfølgelig lider barna under hennes narkotikamisbruk! Unger trenger ikke ha skitne klær eller blåmerker for ikke å ha det bra.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Ja, det ville jeg gjort. Uansett setter hun jo mange i fare hvis hun kjører ruset :-/ Blir så forbanna av å høre om sånne egoister!
Trojan Horse Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Ja, gjør det! Vi har plikt til å melde bekymring-så kan bvtj vurdere om de må gripe inn. Det sakl MYE til at man blir fratatt omsorg. Hun trenger kanske noe hjelp - eller avlastning? Unger skal ikke utsettes for rus...
Gjest Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Ring 08588. Be om konkret rådgivning der. Helt anonymt...
Koala *g07* Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Er bare å gi en beskymringsmelding. Barnevernet er behjelpelige med å anonymisere meldingen om det skulle være ønskelig. Bedre å gi en melding for mye tenker jeg. Men siden hun har allerede vært innen rusproblematikken kan det jo være bv er involvert allerede.
Lykkeliten og jeg Skrevet 9. september 2008 #12 Skrevet 9. september 2008 Mistenker du at hun ruser seg og i tillegg kjører bil burde du ABSOLUTT melde henne. til noen i hvert fall. da er det ikke bare barna det går utover, selv om det er ille nok, ikke misforstå. men kjører hun da i tillegg kan det gå utover dem hun kanskje en dag kjører på eller kræsjer med =/
cherry coke Skrevet 9. september 2008 #13 Skrevet 9. september 2008 Ring! Hadde ikke nølt. Har selv ringt bv pga av ei jente her som har to barn. Hun er tydelig rusavhengig, mens barna så ut til å ha det bra. Men "problemet" med rusa folk er at de er utilregnelige....Hun ble fratatt barna...Og jeg har verdens beste samvittighet.
Gjest ->>- Skrevet 9. september 2008 #14 Skrevet 9. september 2008 Ja, det bør du absolutt. Rusede mødre som henter i bil i barnehagen er definitivt grunn for bekymring i seg selv, for ikke å snakke om hva hun da godt kan finne på å bedrive når hun ikke treffer folk.
Gjest Nydelige Christina+spire! Skrevet 9. september 2008 #15 Skrevet 9. september 2008 Jeg hadde ringt. definitivt. Du er jo anonym.
Nelly79 Skrevet 9. september 2008 #16 Skrevet 9. september 2008 Hvis du ser at hun er ruset så burde vel personalet i bhg se at hun er det også? Da burde de også sende en bekymringsmelding...
verpe-hønå*m/4jenter Skrevet 9. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 9. september 2008 Jeg har allerede tatt kontakt med barnevernet en gang når det gjelder denne naboen. Og jeg har også snakket med de i barnehagen. De har selfølgelig taushetsplikt, men de satte pris på at jeg sa i fra. Jeg har snakket med politiet nå i kveld, for å høre om det er noe barnevernsvakt jeg kan ringe til her vi bor. Fikk beskjed om å ringe barnevernet i morgen, og det skal jeg gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå