Gå til innhold

Bør jeg ringe barnevernet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabo som har to barn. Hun har tidligere hatt problemer med rus, men kom seg på beina tidligere i år. Nå kan det desverre se ut som om hun har begynt å ruse seg igjen. Jeg har truffet henne flere ganger på butikken, hvor hun er ruset. En liten stund etterpå har jeg møtt henne i barnehagen, og da kjører hun bil....Oppførselen hennes blir mer og mer merkelig, og hun gjør en del rare ting i nabolaget her. Det ser imidlertid ikke ut som om ungene lider noen nød, og jeg vil jo helst ikke blande meg.....det er så vanskelig å vite hva en skal gjøre i en slik situasjon.....Noen råd????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med barnevernet,men jeg tror du må gjøre det skriftlig -så kan de vurdere situasjonen. Opplevde noe lignende hvor vi bor og en av naboene kontaktet barnevernet. Man må tenke på barnas beste.

Skrevet

For å få satt det på spissen:

hvordan våger du å IKKE ta kontakt med noen?

Du vet hun er ruset å hun kjører på samme vei som utallige barnefamilier kjører intedanede. Hun har barn å selvfølgelig lider barna under hennes narkotikamisbruk!

Unger trenger ikke ha skitne klær eller blåmerker for ikke å ha det bra.

Skrevet

Ja, det ville jeg gjort.

Uansett setter hun jo mange i fare hvis hun kjører ruset :-/

Blir så forbanna av å høre om sånne egoister!

Skrevet

Ja, gjør det! Vi har plikt til å melde bekymring-så kan bvtj vurdere om de må gripe inn. Det sakl MYE til at man blir fratatt omsorg. Hun trenger kanske noe hjelp - eller avlastning? Unger skal ikke utsettes for rus...

Skrevet

jeg ville ringt.

Skrevet

Er bare å gi en beskymringsmelding. Barnevernet er behjelpelige med å anonymisere meldingen om det skulle være ønskelig.

Bedre å gi en melding for mye tenker jeg.

Men siden hun har allerede vært innen rusproblematikken kan det jo være bv er involvert allerede.

Skrevet

Mistenker du at hun ruser seg og i tillegg kjører bil burde du ABSOLUTT melde henne. til noen i hvert fall. da er det ikke bare barna det går utover, selv om det er ille nok, ikke misforstå. men kjører hun da i tillegg kan det gå utover dem hun kanskje en dag kjører på eller kræsjer med =/

Skrevet

Ring! Hadde ikke nølt. Har selv ringt bv pga av ei jente her som har to barn. Hun er tydelig rusavhengig, mens barna så ut til å ha det bra. Men "problemet" med rusa folk er at de er utilregnelige....Hun ble fratatt barna...Og jeg har verdens beste samvittighet.

Skrevet

Ja, det bør du absolutt.

Rusede mødre som henter i bil i barnehagen er definitivt grunn for bekymring i seg selv, for ikke å snakke om hva hun da godt kan finne på å bedrive når hun ikke treffer folk.

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Jeg hadde ringt. definitivt. Du er jo anonym.

Skrevet

Hvis du ser at hun er ruset så burde vel personalet i bhg se at hun er det også? Da burde de også sende en bekymringsmelding...

Skrevet

Jeg har allerede tatt kontakt med barnevernet en gang når det gjelder denne naboen. Og jeg har også snakket med de i barnehagen. De har selfølgelig taushetsplikt, men de satte pris på at jeg sa i fra.

Jeg har snakket med politiet nå i kveld, for å høre om det er noe barnevernsvakt jeg kan ringe til her vi bor. Fikk beskjed om å ringe barnevernet i morgen, og det skal jeg gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...