Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Skal søke om dette nå. Holder det at legen skriver en bekreftelse på at barnet har denne diagnose, som vi vedlegger søknaden, eller må han skrive inn på selve søknaden (siste side)? Vi bor langt unna denne spesialisten, hadde vært enklere om han bare kunne skrive denne bekreftelsen og sende til oss enn at vi må dra inn for å få han til å underskrive på selve søknaden. Da kan vi fylle ut selve søknaden og legge ved bekreftelsen fra legen
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Vi bor en flyreise unna spesialisten som følger opp vår datter, men det var ikkenoe problem å bare få han til å skrive en bekreftelse. Disse legene vet hva det er snakk om og hva nav krever, legen vi bruker skrev et brev hvor han bekreftet diagnosen og hva slags ekstrabehov datteren vår har i hverdagen. Jeg bare sendte det med søknaden til nav og det ble godkjent med en gang. Fikk til og med etterbatalt for tre måneder før søknaden var datert...
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Skrev han mye om hva slags ekstra behov som var nødvendig? Vi opplever legen som litt vanskelig når det kommer til hvilke krav vi har. Han skrev kun diagnosen og NAV godkjente umiddelbart ekstra sykedager for oss og opplyste oss om at vi også kunne ha krav om hjelpestønad. I utgangspunktet akket legen seg over at vi skulle søke om dette, men vi får jo knapt vært på jobb og alt av sykebarn dager, ferie og goodwill fra arbeidsgivere er brukt opp på syke barn. Vi har to kronisk syke barn. Holder det at han skriver diagnosen eller må han skrive mer?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Jeg har ikke svart deg over her, men har 2 barn med hjelpestønad:) Det holder at legen skriver diagnosene, i eget skriv:) Du skriver jo hva de "inneholder", og hva de betyr for dere i hverdagen:) Der er en god mal på slik søknad på Frambu.no Lykke til med søknaden:)
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Tusen takk. Da kontakter jeg legen og ber han skrive ett skriv der han bekrefter diagnosen og sender dette med søknaden. Håper det går i orden, det gikk jo kjempegreit og få disse ekstra sykedagene fra NAV. Håper det betyr at det går greit med hjelpestønaden for mine to små også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå