Hufsla Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 hun er rett over to år, og biter av og til andre barn i barnehagen når de er uenige. Det er jo helt uakseptabelt, men det er ikke så mye jeg kan gjøre med det! Jeg tror egentlig ikke at de i barnehagen forventer det heller, men en stakkars mor får seg jo en "trøkk" hver gang de hører barnet har gjort noe galt. I tillegg har hun en eldre bror i barnehagen, og han har en god del problemadferd. Jeg føler meg ikke akkurat som verdens beste mor når det bare er de negative tilbakemeldingene en får:-( Jeg ville vel egentlig ikke noe annet med dette innlegget enn å få luftet frustrasjonenen mine...
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 I know the feeling. Har fått beskjed at hun ved èn anledning har bitt ett av de andre barna, men siden det var mamma som hentet henne den dagen så fikk ikke hun noe beskjed, og innen vi fikk beskjed så husket ikke primærkontakten hvem det hadde gått utover heller. Har ikke fått noe tilbakemeldinger på at det har skjedd igjen, men jeg hadde litt vond klump i magen den første uka etter beskjeden. Har aldri skjedd noe liknende når hun har vært sammen med andre unger på fritiden, så jeg syns det var vanskelig å gjøre noe med. Den spesielle episoden fikk vi jo ikke snakket om heller siden det ikke er så fruktbart å ta opp sånt i etterkant med en 3-åring. Barnehagen forventet ikke det heller, men skulle gi beskjed om det skjedde igjen sånn at man kunne kartlegge litt mer i hva slags situasjon hun tydde til biting for da å muligens finne en løsning. Jeg tror ikke man skal ta lett på det, men samtidig så tror jeg at de vokser det av seg. Som regel er det frustrasjon i at de ikke får kommunisert det de vil, og slike ting lærer de seg jo å takle etterhvert (helst med litt hjelp). Det går bra .o) *trøste*
Hufsla Skrevet 9. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2008 tusen takk for trøsten:-) Når jeg har sett denne type innlegg fra andre før så har jeg bare tenkt at det er jo ikke noe å ta på vei for, det er jo helt normalt! Men de tankene får jeg visst ete i meg igjen... Men sånn er det jo bare. Men det hadde jo vært hyggelig å høre av og til at i dag har hun lekt så greit, eller i dag var hun så omsorgsfull, hun trøstet en av de andre som falt eller noe lignene. Litt snill må hun da også være? Jeg føler jeg får nok når det gjelder den andre og, men når jeg tenker meg om har de ikke sagt noe de siste dagene. De hadde sagt til ppt-mannen at det var som om det var en ny gutt som kom etter ferien! Det var kjempehyggelig å høre, men det hadde vært hyggelig å høre det av de og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå