LadyBlackJack Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Hvor gammel (ung) må man være for å være en ung mor? Finnes det noen magisk grense der,liksom?
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 hehe bra spørsmål:) Ikke sikker på hva gjennomsnittsalderen på førstegangsfødende er nå eg, mener den ikke er så veldig langt under 30, kanskje noen andre som vet? Når eg tenker tilbake på meg selv føler eg vel at eg var ganske ung mor når eg var 23 år og hadde 2 barn. Ikke veldig ung...men ung he he Nå er eg mere godt voksen (31 år). Men dette er vel alt etter øynene som ser tenker eg:)
De tre gull Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Ung mor er man når datteren din på 11 år sier:" Alltid er du den yngste moren , mamma!!!" Dette gjelder både på skole, fotball, håndball og naboer..
Gjest Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Nå er man vel i grunn ung mor så lenge man er under 30 hehe I mine øyne er man ung frem til man er 25, mellom 25 og 30 er man hverken eller synes jeg. Under 18 er man for ung (min personlige mening). Jeg er selv 21 og føler meg ikke spesielt ung i grunn
Hvitkløver2020 Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Øyet som ser mener jeg oxo=) Jeg var fylt 23 rett før jeg fikk min nr 2!! Passet meg veldig fint=) Er jo forskjell på hvor "moden" man er......
lillemor_til_to Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 jeg er 18 og venter barn nr 2))))
Rampegutt08+Bøllefrø12 Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Jeg er 21, og jeg vil jo si jeg blir en ung mor. Men det er forskjell på ung og for ung.. Jeg synes å være rundtom 20 år og oppover er greit alder å få barn i. Synes å være 16-18 og i den duren er for ungt, men kommer sef ann på hvordan oppførsel osv er da;)
Ønskebaby08*12 Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Kommer vel an på hvordan man ser det, noen mødre er godt over 30 år, men oppfører seg som man er minst 10 år yngre, man er kanskje ikke så ung lenger da, men ganske så umoden. Mens, andre mødre er rundt 20 år, og framstår som mye eldre. Men, går man bare etter alder så er man vel en ung mor når man er i begynnelsen av 20 årene og nedover (min mening). Jeg er 28 år, og føler meg ikke som en ung mor, tror gj.snitts alderen på førstegangsfødende ligger rundt 28 år, så er vel ganske gjennomsnittlig. Jeg er glad for at jeg ikke har fått barn tidligere, men det er fordi jeg har fått gjort ferdig utdannelse, er kommet i jobb, etablert med samboer, og er ferdig med den "jeg-må -på byen-å feste-hver-helg-følelsen", har funnet roen nå, og vet at jeg/vi skal greie å ivareta barnet vårt. Men, som sagt, dette er min mening, og dette passer for meg. Når andre velger å få barn er opp til hver enkelt, uansett alder og modenhetsgrad. Så lenge man er skikket som en omsorgsperson, så spiller vel igrunn ikke alderen så mye.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 jeg blir 21 rett etter baby har kommet..vil si at jeg er en ung mor, men ikke for ung. Har vokst opp med mange søsken,så å ta vare på en baby er ingen ny ting for meg. sånt sett er jeg moden.. klarte heller ikke helt den "feste-kulturen" etter jeg ble friskmeldt fra kyssesyken.d ble aldri d samme igjen.. så anser meg som rimelig ferdig med den, men en søt liten coctail skader jo ikke;) (liker ikke vin særlig) synes 16 er for ungt..18 er ganske så ungt..og selv hadde jeg aldri klart å bli mor for første gang som 30åring..men det er jo smak og behag.. for det er jo absolutt ingen fasit! man må bare kjenne på hva som er riktig for en selv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå