Gå til innhold

Taler i bryllup...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det helt vanlig, og et must, at bruden og brudgom holder taler til hverandre i et bryllup???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brudgommens tale er nok det nærmeste man kommer et must, vil jeg si. Man har selvsagt forståelse for at ikke alle er like gode talere, men det viktigste er ikke at den er knakende god eller veldig lang, bare at den kommer fra hjertet. Hadde nok følt det var noe som manglet hvis jeg var i et bryllup der brudgommen ikke holdt tale. For å si det litt flåsete: dette er jo kvinnen han har valgt å dele livet med, så noen få ord burde han klare å klemme utav seg :). Mange er nervøse for å holde taler, men er man i sitt eget bryllup hjelper det jo å tenke på at absolutt alle er der for å feire din store dag, og alle er glade og positive og bryr seg om brudeparet, så mer vennligsinnet forsamling skal man lete lenge etter :)

Brudens tale er ikke obligatorisk i følge tradisjonell skikk og bruk, selv om det er stadig flere som velger å enten holde tale, dikt eller lage en sang. Bruden har gjort ett eller annet i så godt som alle de bryllup jeg har vært i (og det er en del), men det er nok ikke forventet på samme måte som brudgommens tale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...