Gå til innhold

høstinfluense og graviditet


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har fått influensa, litt feber, vondt i halsen og veldig forkjølet, og har hatt det siden søndag. I går fant jeg ut at jeg er gravid, og er rett over fire uker på vei. Jeg føler meg halvsyk, det hadde vært godt å være hjemme, men har mye på jobben og ville vanligvis ikke vært hjemme. Burde jeg være hjemme, pga av graviditeten, eller har det egentlig ike noe å si?? Noen som vet noe om dette???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

 

Jeg er også forkjøla, og var hos legen på mandag. Hun sykemeldte meg hele uka, og sa at det var viktig at jeg fikk tatt det helt med ro, og at det ofte tar lenger tid å bli frisk når man er gravid. Det var visst ikke noe å bli bekymra for, så det var jo bra, men godt å være hjemme. Hvis du får høy feber, bør du i hvert fall gå til legen.

 

God bedring : )

Skrevet

Mener ikke at det er farlig å ha feber altså, barnet tåler mye. Men mener bare at det er like greit å ta det litt med ro når man er gravid og syk. Man blir mer sliten, og bruker mer tid og krefter på å bli frisk, så kan ta litt mer hensyn enn man normalt ville gjort...

Skrevet

Og det er anbefalt å ta febernedsettende (Paracet, IKKE Ibux) ved høy feber siden fosteret ikke kan kvitte seg med overskuddsvarme slik vi kan. Ut over det er det sjelden fare med forkjølelse og influensa.

Skrevet

Ja, man BØR eller SKAL ta febernedsettende. Overoppheting av magen er ikke bra i det hele tatt. Har lest det anbefalt av jordmødrene her inne på BIM, skal lete litt og se om jeg finner en link...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...