Gå til innhold

Litt skummelt møte med legen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var hos legen i dag for første gang, er ca nøyaktig 10+0 (eller 10+1). Var ikke helt sikker på hva jeg skulle forvente meg av første møtet, men fikk beskjed om å ta med en urinprøve, ble så tatt blodprøve av og de skrev ned vekta.

Inne hos legen spurte han om jeg hadde noe relevant sykdommer eller sykdomshistorie, spurte så vidt om alkohol og røyk og når jeg hadde siste menstruasjon. Så gjennomførte han en gynekologisk, for å ta celleprøve og kjente deretter på livmora.

Jeg syntes egentlig at jeg satt igjen med veldig lite selv; det var jo han som fikk all informasjonen. Han fortalte lite, bare spurte kjapt. Det skumle er egentlig at jeg fikk urinveisinfeksjon mens jeg var på ferie og fikk ciproxin for dette. Dett var uka etter unnfangelsen, og det var en tredagers kur, men pga dette vil han ha meg inn på tidlig ul for å sjekka at det ikke er noen misdannelser. Ble litt redd, og skriver vel egentlig dette for at noen av dere kan si at jeg ikke trenger bekymre meg... :(

Har allerede bestilt time hos jordmor i morgen for tidlig ul for at mannen min skal få se hva som forårsaker alle symptomene hos meg... Men det er nesten penger ut vinduet siden jeg kanskje må tilbake igjen til ul om få uker...

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan iblant lure på om leger har en obligatorisk plikt til å skremme. Hadde en skremmende opplevelse selv hos en 'ekspert' i går, og har siden fått høre at det som er sannsynlig 'misdannelse' hos mitt barn er et vanlig fenomen hos dets biologiske folkeslag på farssiden. At det i veldig mange tilfeller blir tolket på forhånd at barn mangler noe, som ikke ser ut hos dem som det gjør hos oss.

Det jeg ønsker å si til deg er at du må prøve å ta det helt med ro nå. Inntil du har fått klart svar og ser selv helt tydelig at noe er galt eller ikke galt, så er det ingen vits i å bekymre seg. Misdannelser kan skje med hvemsomhelst, hvorsomhelst. Man har aldri garantier. Det er bare så sjokk å få høre hvis det skjer. Men så lenge det ikke er livstruende for din baby, så kan det meste ordnes. Prøv å gi slipp på din frykt, og snakk med dem rundt deg hvis/når du får beskjed. Da kan deres syn og trøst få alt til å forandre din redsel.

Uansett hvordan et barn ser ut, er det det vakreste vesen i en kjærlig forelders øyne..

Skrevet

Min lille gutt hadde missdannelser men det fant de ikke ut før ordinær UL i uke 19.. Så sånn sett er det positivt at du får tidlig UL, mest sannsynelig er jo alt bra. Ifølge de legene jeg har snakket med er 11+3 den tiden de best kan se missdannelser, før den tid skal det godt gjøres å finne noe selv om de leter, (var selv på tidlig UL i uke 10, da så alt bra ut) så jeg ville ventet til du fikk den gjennom legen, da betaler du jo ingenting..

Skjønner at det ikke er en lett beskjed å få fra legen, men ta ikke sorgen på forskudd, det hjelper lite..

Masse lykke til! :) Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...