Gå til innhold

Noen som har tenkt å bare gå til jordmor her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det går an, eller om man er nødd å gå til lege hvertfall første gangen? Har egentlig mest lyst å kun gå til jordmor jeg, har god kontakt med henne og føler jeg får så mye mer utav timene med henne enn legen... Har jo vert gravid to ganger før, men da gikk jeg annenhver gang hos lege/jordmor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg gikk bare til jordmor sist gang og gjør det denne gangen også. veldig fornøyd med det. Men begge gangene har jeg vært til første sjekk hos lege, vet ikke om man må det eller ikke,,,;)

Skrevet

Hvis jeg hadde hatt muligheten ville jeg ha gått bare til jordmor! Men jeg tror de er opptatt med 1.gangs gravide her. Har ikke nok kapasitet...

Skrevet

Så kjedelig for deg!!! Her er det heldigvis ikke noe problem med kapasiteten.

Skrevet

Første sjekk er hos legen, men gikk bare til jordmor etter det.. Kommer vel til å gjøre det samme nå, hvis her i det hele tatt ER en jordmor i kommunen nå da :P

Skrevet

Jeg har allerede vært en tur til legen, men det var så tidlig at det ikke var noen egentlig kontroll. Måtte omtrent overtale legen til å ta blodprøvene! Hun virket ikke akkurat engasjert men heller utålmodig og likeglad... Så jeg velger å gå til jordmor inntill videre tenker jeg. Er førstegangs, men det spiller vel ingen rolle. Føler ikke for å gå til legen med mindre det er nødvendig.

Skrevet

æ kan ikke bare gå til jordmor til kontroller og blir nok ikke og se poenget i å gå til en heller da første kontrollen er først i uke 32.. blir nok og be lægen og henviselse til en gynekolog i byen æ bor i som tar svangerskapskontroller og han har også UL håper det blir han som skal ha kontrollene han er veldig flink evt så får æ be om ekstra oppfølging fra lægen da æ hadde et ekstremt vanskelig svangerskap med første tøtta

Skrevet

Jepp, jeg skal til jordmor for kontroller ja. Legen har uansett så utrolig dårlig tid. Men er det behov for sykmelding må jeg jo til legen, men regner med at jeg kan ta det utenom kontroller.

Skrevet

Jeg går kun til Jordmor. Får mye bedre oppfølging der, dessuten har jordmor mye mer kunnskap og kompetanse ang svangerskap og fødselsforberedelse.

Skrevet

Ja, jeg har planer om å kun gå til jordmor. Liker ikke legen min noe særlig, han har dårlig tid og er ikke interessert i hvordan jeg har det.

Skrevet

Jeg skal også bare gå til jordmor. Var hos legen ved første kontroll og ble ikke imponert. Han visste ikke om det var mat jeg måtte holde meg unna . . . og det er jo det. . .

Skrevet

Jeg brukte kun min fastlege forrige gang, og kommer til å gjøre det samme igjen. Den jm som tilhører min krets har jeg ingen tiltro til. Derimot min fastlege er suuuuper :o) Hun er så flink til å følge opp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...