tertilus Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Har en gutt på syv måneder som alltid bare har spist "når han må". Til lunsj i dag spiste han for eksempel fem, seks brødbiter med kaviar og drakk 50 ml. NAN. Da var han forsynt, gitt. Hadde ikke spist på fire timer heller! Kjenner jeg blir litt fortvila. Får jo ikke nattavvendt han når han spiser så lite på dagtid. Noen flere som har det slik?
noggie Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Datter'n vår på snart 5 var/ er også sånn. Spiste veldig lite, var endel på sånne ekstraveiinger på helsestasjon. Men natteammer du når han er så stor?? Gi han vann, det metter og han spiser til frokost. Datter'n vår er fremdeles småspist til tider og vi har lagt merke til at hun spiser lite når hun vokser og masse når det ser ut som hun ikke vokser( er 110cm og 17,5 kg. Blir 5 til jul). Dette mente de på helsestasjonen også. Hun tar det litt i rykk og napp kan det virke som. Ikke gi han mat/ snack utenom måltider så lærer han nok etter vært når det er mat,husk: barn sulter ikke frivillig.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Min spiser også lite i perioder, ha ikke tenkt over at det kan være i vokseperioder,,,, men da er det ett par super Nan og noen biter av en brødskive. Nå vil han gjerne ha og putter i munnen for at det så kommer ut igjen samme veien... får håpe det retter seg. når han ligger ser jeg tydelig ribbena. Men var på helsestasjonen for en uke siden og de syntes han var ok.
labine Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Har tre stykker som er småspiste...Dvs han på snart åtte er ikke småspist lenger så det går over etterhvert! Min yngste på fem måneder er veldig småspist også - gir henne velling etter at hun har sovnet for at jeg skal få i henne nok i løpet av døgnet... Min erfaring er at jo mer man stresser med maten jo mindre spiser de! Tilby litt mat ganske ofte. Og han får nok i seg nok mat - snart begynner han nok å spise masse. Mine har iallefall perioder hvor de spiser mye og andre perioder hvor de spiser lite. Iallefall han eldste virker som han justerer mengden mat etter hvor aktiv han har vært i løpet av dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå