Gjest Sekretøsa Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 er dere med på foreldremøter til ste-barna deres? (syns ste-barn er et stygt ord, så det er ikke ment sånn...kom bare ikke på noe bedre..) og syns dere det er greit at ste-foreldre er med? Blir det ikke litt i overkant med 4 "foreldre"?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 kjæresten min er ikke med på foreldremøter, og ikke kjæresten til pappa'n til Lille heller. Men om hun var mye involvert i levering og henting hadde det vært ok for min del. fanten leverer faktisk en del, men føler ikke at det er helt rett at han skal være med alikevel. Kanskje vi får snakke med far å se hva han synes..
¤ my precious ¤ Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Nei, jeg var ikke med på foreldremøter til mitt x-ste-barn og ste-pappa'n var heller ikke med. Det var kun foreldrene. Syns det er mest riktig også. Hvis det er noe som ste-foreldre bør vite, bør det videreformidles av foreldrene som har vært på møtet.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Vi går alle fire på juleavslutninger, sommerfest. 17.maifeiring osv. Det er koselig:) På vanlige foreldremøter prover vi å komme flest mulig av oss, men bytter litt på.
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Takk for svar. Det er det jeg også mener. Eneste kontakt far og stemor har med barnehagen er levering 2 ganger i mnd. Henter ikke, kun leverer de 2 gangene. Og far har også ytret at han "ikke vil ha noe med barnehagen å gjøre". Nå har jeg fått høre gjennom felles kjente at stemor til jenta mi "skal tross alt bli med på slike ting" hun også, fordi min samboer skal være med.... MEN, min samboer er jo far til sønnen vår, som også går i barnehagen!!! åååå, frustrasjon....
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Det hørtes faktsik veldig koselig ut Molo, men vi har liksom ikke noe kontakt da...
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 her er bare bio foreldrene med, og stort sett bare meg, men om stemor hadde ønsket hadde jeg ikke satt meg i mot. en eventuel stefar kunne sikkert blitt med, men da helst når biofar ikke er med, fordi han nok føler seg beklemt nok som han gjør
¤ my precious ¤ Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Enig med deg, Palmesus... Jeg hadde faktisk satt meg imot at stemor til mitt barn skulle være med på foreldremøter ol... Det er vanskelig nok for barnet å ha to sett foreldre om ikke steforeldrene skal begynne å blande seg inn å bestemme, de også. Nei, syns det får holde at de er der å støtter oppunder bio.foreldrene og barnet, på hjemmebane :-)
ToPrinsesser<3 Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Min manns to barn fra første ekteskap bor hos oss, og det har vært naturlig at jeg er henter/bringer, deltar på foreldremøter (dersom det er behov for det), fotballkamper o.l . I en periode bodde mor i nærområdet og da deltok hun itillegg til min mann, men nå som hun bor langt unna er hun og skolen inneforstått med at jeg kan stille i stedet for min mann dersom han skulle være forhindret i å delta. Dette er helt unntaksvis, jeg får jo vite gjennom han det jeg trenger å vite, og "konferansetimene" går han alltid på selv, så det er kun de felles foreldremøtene/ møter i idrettslaget det gjelder. Dersom ett av barna blir syke ila skoledagen ringer de gjerne meg da jeg jobber rett ved skolen i motsetning til faren. Dette synes alle parter fungerer greit. Alle må finne den løsningen som fungerer best for den enkelte familie.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 Jeg skjønner:) Vi har ingen kontakt ellers altså, bortsett fra at vi feirer datteren min sin bursdag sammen hvert år. Vi har vært skilt lenge og ting har gått seg til litt og litt.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Jeg håper å komme dit molo og gyda er en dag, og jeg er egentlig klar for det jeg. Tror det er litt sårt for x'n siden han føler at min kjærste er mer sammen med datteren en det han er selv, også blir det litt utrivelig av den grunn kanskje. Men jeg synes det er sikkelig fint at barn som har skilte foreldre kan ha både foreldre og bonusforeldre på slike tilstellninger.
Lykkeliten og jeg Skrevet 9. september 2008 #12 Skrevet 9. september 2008 Jeg ble med på avslutninger i barnehage og show og sånn. Men foreldremøtene synes jeg det holder med selve foreldrene.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 9. september 2008 #13 Skrevet 9. september 2008 Datteren min setter veldig pris på det og det er fler i klassen som har det slik, men alle må jo ønske det og bidra for at det skal funke. X`n min sin forrige kjæreste taklet ikke det og det var helt greit,
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. september 2008 #14 Skrevet 9. september 2008 Gjør dere? Så flott for datteren deres! Vi har ingen kontakt, og vi snakker ikke sammen.. de 2 gangene vi har vært på noe i bhg sammen, så har han oversett meg, og ikke sagt noenting... Så noe felles-greie funker jo ikke i det hele tatt.. Håper å komme dit dere er jeg også, ja!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 9. september 2008 #15 Skrevet 9. september 2008 jeg har så lyst å filleriste han x'n din jeg palmesus! virkelig altså, for en kron-idiot! (sorry!!) Det går jo bare utover vesla deres! Snufs.
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. september 2008 #16 Skrevet 9. september 2008 Hehe, ja Tinker, det hadde vært no. Hadde det bare hjulpet Snuppa trenger jo en pappa, selvom han er dum mot meg! Han er jo god mot henne da, sånn egentlig
Hva skjer'a?♂ Skrevet 9. september 2008 #17 Skrevet 9. september 2008 Du gjør en innsats og du ønsker det beste, du tar støyten og etterhvert kommer du til å få betalt for det. Fortsett å kjempe for jenta di og husk at ting tar tid:)
Monajenten Skrevet 9. september 2008 #19 Skrevet 9. september 2008 På hvilket grunnlag kan du si at det er vanskelig for barnet å ha to sett foreldre? Snakk om å dra alle under en kam. Her er alle velkommen på alle type barnehageoppvisninger osv. Ved barnehagestart var også alle tilstede. Datteren min var så liten da vi gikk fra hverandre, at hun husker ikke noe liv hvor vi har bodd sammen. Hun har det helt fint med den situasjonen hun har, og jeg kjenner jeg blir litt provosert over at du kan sitte der å si at mitt barn har det vanskelig fordi jeg ikke bor sammen med pappaen hennes.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 9. september 2008 #20 Skrevet 9. september 2008 jeg reagerte på akkurat det samme monajenten min, men jeg for vondt ihodet til å diskutere det nå. valgte å tro at det var en dårlig formulering bare. hehe
Monajenten Skrevet 9. september 2008 #21 Skrevet 9. september 2008 Takk søta mi. Her er det forøvrig ingen steforeldre, bare bonusforeldre. Tipper at enkelte som uttaler seg, hadde fått en liten wake up call om de hadde kommet i samme situasjon selv.
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. september 2008 #22 Skrevet 9. september 2008 BONUS-foreldre var det ordet jeg leita etter ja... SORRY! kom bare ikke på det istad! ;o)
Elletuppa Skrevet 9. september 2008 #23 Skrevet 9. september 2008 Vi drar ikke alle fire på foreldre møtene eller foreldre samtalene. Men dersom jeg ikke kan så kan godt min nåværende mann dra selv om han er ste pappaen. Vi skiller ikke på ste eller ikke men at vi alle fire stiller opp for barna.
ana baroma Skrevet 9. september 2008 #24 Skrevet 9. september 2008 Jeg synes i grunnen foreldremøter og foreldrekonferaner er foreldrenes oppgave og privilegium:) Jeg får jo info hos far når han kommer hjem... Avslutninger og slikt er både stefar og jeg med på)
Trulte76 Skrevet 9. september 2008 #25 Skrevet 9. september 2008 jeg er ikke med i foreldremøte til samboers stesønn. Han er ikke med i mine ungers foreldremøte heller, Kan ikke jeg, så bruker jeg få BF til å dra visst han kan.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå