Gulljente+gullgutt Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Venter nr 1 i januar 2009. Planen er at jeg tar ut 100 % fødselspenger og deretter ulønnet permisjon til sommeren 2010 slik at barnet er ca 1 1/2 når det starter i barnehage. Vi har lyst til at pappaen skal ha sine 6 uker fedrekvote alene med barnet (at jeg er på jobb dagtid). Kan han da de 6 ukene sommeren 2010 når jeg går ut i jobb? Hvordan skriver vi dette på søknad om fødselspenger? Takker for svar da vi ikke finner ut av dette på NAV sine sider
Tweak Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Leste på sidene deres at far må ta ut sine uker innen barnet er 3 år og de behøver ikke ligge kloss inntil dine uker så jeg tror at løsningen deres vil fungere! :-) Men jeg vet ikke noe om utfylling av søknad... Sniker bare fra 1 tri og har ikke satt meg inn i alt enda! Men det virker omfattende, så kanskje jeg bare burde begynne...
Phu Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Hei det skal ikke være noe problem etter som jeg kan se, men jeg har nå printet ut skjemaet og fullet ut det jeg er 100% sikker på så tar jeg papirene med meg til NAV for å få hjelp til resten slik at jeg slipper å få avslag eller får de i retur. For når jeg snakket med NAV på tlf så sa de at det va 2-4 mnd behandlings tid på denne typen søknad. Å da er det surt å få den i retur pga feil skriving. Lykke til. Vi skal også ha i Jan 09
Bolla med en til Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Det går faktisk ikke. vi trodde det gikk med første mann, men det endte opp med at far mistet sine uker.far sin permisjon er jo en del av din så hvis du velger 44 uker med full lønn må du trekke fra 3 uker før fødsel og 6 uker til far, så sitter du igjen med resten.far må ta sine innenfor disse 44 ukene. Ganske greske disse skjemaene
Gulljente+gullgutt Skrevet 10. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2008 takker for svar :-) Dumt hvis det ikke går an, men reglene kan man jo ikke endre. Tenker jeg skal ta en prat med noen på NAV som har peiling. Får jeg vite noe revolusjonerende så skal jeg skrive det inn på siden her :-)
katee Skrevet 12. september 2008 #6 Skrevet 12. september 2008 bare husk å søke pappa perm Før din egen er over =)han kan risikere å ikke få permisjon dersomhan søker når du er ferdig med din .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå