Gå til innhold

lammeskinn vs saueskinn??


Siilljjee

Anbefalte innlegg

Heihei:) Noen som vet hva som er best å bruke til babyer? Saueskinn eller lammeskinn??

Har bytta inn ludde saueskinn som jeg kjøpte på ikea da jeg ser at ikea ikke anbefaler dette til babyer. Er visst behandlet med klor og andre stoffer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Hadde tenkt til å bruke skinnet fra Ikea jeg, men hvis det er fullt av uhumskheter er vel kanskje ikke det så smart å ha nærmest babyhuden... Men kommer nok til å legge det i vugga der jeg uansett skal ha et teppe mellom babyen og skinnet.

 

Har sett at de har lammeskinn på Babyshop til bare 299,- så det kan jo være en idé. Regner med de funker fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene:) Skal få kjøpt et så fort som mulig. Har hatt skikkelig reirbyggingstendenser de siste ukene, så alt må i hus;)

 

Angående det ikea saueskinnet, så fant jeg dette på nettet. Noen som hadde sendt mail til de... Mulig alle saueskinn er behandlet men......

 

"Hi,

We do not recommend Ludde white or grey for use in a pram. We sell this product as a carpet and do not show it in Childrens IKEA.

 

This is a wool product. Wool can be irittating on the skin of small

children causing rashes.

 

Yes chemicals are used in the manufacture of this product. This is a

leather product and therefore undergoes several processes to preserve the leather and to make it hygenic. These chemicals are washed out in the final processing.

 

This product is tested for the presence of residues of health disturbing

chemicals.This is routine for all IKEA articles. In addition we have a

stricter Formaldehyde requirement on this product than on normal carpets and treat it as a skin contact product.

 

We can not guarantee that a customer will never have an allergic reaction to a product as allergies are very indiviual. People react in very

different ways to irritants.

 

I hope this helps the customer!

 

Rgds"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i England, og hvis dette er hentet fra deres side (siden det er på engelsk) høres det veldig typisk ut. De sikrer seg i alle retninger for at ingen skal kunne ta de på noe. Her anbefaler de ikke babyer å bruke dyne det første året pga overoppheting og jeg har ikke sett et eneste ullplagg i butikkene heller, så de har litt andre måter å gjøre ting på... Men det er jo kanskje lurt å være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei - enig med deg Tussi80.

 

Har også lest dette svaret fra Ikea på nettet, og det ser jo ikke ut til at de fraråder å bruke skinnet men derimot gjør oppmerksom på at ull kan irritere babyhudende og at de ikke kan garantere at barnet ditt ikke er allergisk. Virker på meg som om de garderer seg i alle bauger og kanter her...

 

Så fremt skinnet fungerer og ikke gjør bebisen min svett og klam og at det røyter, så har jeg tenkt til å bruke det. Hadde bare tenkt til å vaske det først med skinnvaskemiddel fordi det lukter litt sterkt slik det er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...