Gå til innhold

Dilemma ang. barn i bryllupet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal gifte oss til sommeren, og sitter å tenker på hvordan vi skal gjøre det med barn. Vi har ingen selv, men tenker på andres,

Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt å ha noens barn i bryllupet, men bruke mine 3 nieser som brudepiker. De er 10, 4 og 2 år når bryllupet skal stå. Problemet er at to av disse niesene er på mannen min sin side, og hans familie kommer langveis ifra. Dvs at de skal ha med seg barnepass. Men så er det slik at min niese på 10 som er på min side, føler jeg må være med under middagen, og da blir det feil om ikke de to andre er med også. Og om alle de er med, syns jeg kanskje det blir dumt å skrive i innbydelsen at vi ikke vil ha andre barn i bryllupet.

Ble innviklet dette.. Hva ville dere gjort.

Bare hatt de som brudepiker, eller også i middag? Tenker på at det kan bli veldig kjedelig for de under middagen og..huff, ikke lett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i vårt bryllup skal vi ha våre barn,mine tantebarn og samboers onkelbarn.barna drar hjem når kaker er spist.

hadde vi ikke hatt egne barn så ville jeg verken

hatt brudepiker/svenner eller andre barn i bryllupet.

men siden du skal ha brudepiker så hadde jeg hatt de der på middagen alle sammen:D

Skrevet

Vi ville ha mannen min sin niese som brudepike, de kommer også langveisfra. Men vi vil ikke ha barn i bryllupet. Derfor måtte vi velge brudepike og barn eller barnefritt.... vi valgte barnefritt.

Jeg synes ikke at barn har noe i bryllup å gjøre. Det er "langdratt" og det serveres alkohol.

Skrevet

Vi ville ikke ha barn som middagsgjester, men hadde brudepiker. De fikk være med i vielsen (selvsagt), og på båtturen etterpå. Men så var det hjem til barnevakt, mens de voksne dro til middagen. (Den ene brudepiken var 9 år.) Noen av brudepikene kom laaaaaangveis fra, men de koste seg veldig hos barnevakten. Der var det pyntet til fest, og det ble servert hamburgere, pølser og egendesignede godtebokser. Så var det "kino", dvs. dvd :0) De fikk også være ekstra lenge oppe.

Tror det er lurt å være konsekvent, både for din egen og gjestenes del.

Vi snakket med barna dagen etter, og de hadde kost seg. De fikk jo både i pose og sekk!

Skrevet

Jeg vil ikke ha brudepiker/svenner... Ser ikke "vitsen"..

Vi skal ha noen barn der, våre egne pluss de vi er tante og onkel til. Disse vil jeg skal være sammen med oss helt til festen starter, dvs rett etter brudevalsen ca. Vil ha barna der under middag og kaker. Kan ikke tenke meg at noen har tenkt å drikke seg drita FØR baren åpner ;) Etter dette er det rett hjem for de minste... :)

Skrevet

Vi skal kun ha våre barn der, og de skal hjem etter kaffen. Om vi skulla invitert barna til alle, hadde det kommet opp i nærmere 70 til, og det har vi ikke plass eller råd til... Vi har skrenka inn gjestelista, og likevel er vi oppe i 120 gjester, og det er nok.

Når det er sagt blir vi bare 24 til middag, og resten til kaffe, og siden kaffen ikke er før åtte, ser jeg ikke vitsen i å invitere barna.

Vielsen skal vi forresten ha på Kreta, så det blir ikke noe før klokken fem uansett:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...