Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 kan man ta Imigran som gravid? er det skadelig for fosteret?
Aylinah Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Tror du skal høre med legen din,min mor brker den her,og jeg mener og huske hun ikke kunne bruke den.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Du skal IKKE bruke de når du er gravid, de fikk jeg beskjed om.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Du kan ta imigran når er gravid jo,hvertfall i følge min fastlege!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Du kan ta imigran når er gravid jo,hvertfall i følge min fastlege!
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Jeg fikk utskrevet imigran under svangerskapet. Brukte dem aldri, men det må jo være ok når to forskjellige leger har sagt det er i orden.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 Iflg fastlegen min så er det ikke påvist noen skadelig effekt, men hun ville vel helst ikke at jeg brukte det om det ikke var høyst nødvendig. En annen lege jeg spurte ringte en spesialist innen feltet. Han ville også frarådet å bruke det, om det ikke var veldig ille. Jeg har ikke tatt imigran siden jeg ble gravid. Har heller tatt paracet og lagt meg. Men har ikke hatt noen veldig ille anfall heller i løpet av graviditeten så det har gått bra uten.
Aylinah Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 Kan jeg spørre hva slags hodepine dere har,siden dere tar imigran? Min mor har kløster,eller kluster hodepine. Og det trodde jeg var sånn der sjelden at kvinner fikk,var noe snakk om at,av 10 menn som har det,får en kvinne det Bare lurer
AndreVonDrei Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Jeg fikk også Imigran da jeg slet med svangerskapsmigrene. Tok den bare når det var høyst nødvendig.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Data fra et større antall gravide kvinner som har brukt sumatriptan indikerer ikke fosterskadelige effekter. Sumatriptan skal bare brukes hvis fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Det anbefales at melken fra de første 8 timene etter administrering av sumatriptan kastes, hvoretter amming kan gjenopptas.
Trulte76 Skrevet 9. september 2008 #12 Skrevet 9. september 2008 legen ga det til meg siden jeg ikke kunne bruke zoomig. Ifølge han kunne jeg bruke den, men den virket ikke noe særlig på meg så jeg brukte den bare noen få ganger. Men er det noe jeg kan bruke når jeg ammer da? zoomig må jeg vente 24t med å amme og imigran 8timer..så det er lite aktuelt ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå