mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Føler nesten alle er på ekstra UL'er.. Folk jeg snakker med synes det er veldig rart at vi bare har vært på en (den ordinære) UL'en. Er nesten så jeg blir nervøs selv når alle snakker om at de er på ekstra ULer, tenk hvis noe skulle være galt som de har oversett da vi var på vår i uke 19.. Er det vanlig med vekstestimering også? Dere som har vært på flere ULer, hva er grunnen til det?
LadyBlackJack Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Jeg har bare vært på en slik som deg!
mamarama og lille banan Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 jeg har bare vært på den ene...det er vel det som er mest vanlig. men jeg har hatt et veldig problemfritt svangerskap, og har heller ikke spurt etter å få flere ultralyder (tror ikke man får bare ved å spørre men...) det er jo en del som har vært på privat ultralyd fordi de har vært ekstra nysgjerrige, uten at noe er galt. jeg merker at de rundt meg som blir overrasket over at jeg har bare vært på en ul, er de som ikke har barn selv og vet hvordan systemet med svangerskapoppfølging fungerer.
susemor-3 små Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Jeg var på et par tidlig-ultralyder pga blødninger. Dette var rundt uke 7-9. Ellers har jeg bare vært på den ordinære i uke 19. Det har jo ikke vært medisink grunn til noe mer...Og privat gidder jeg ikke legge ut penger til ekstra UL. Veksstimulering har jeg aldri fått på noen av mine 3. Men lege/jm tar mål av magen hver gang jeg er på kontroll, og fører på helsekortet. Regner med at det holder!!
Gjest Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Har vært på den ordinære ultralyden og har ikke behov for en ultralyd til. Selvfølgelig hvis det viser seg neste uke at bebisen ligger i tverrleie så må jeg antagelig inn å bli sett på.... men det får tiden vise.
mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 9. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. september 2008 Godt å høre at jeg ikke er den eneste.. Har heller ikke hatt bry til å betale for private UL'er, men skjønner at det kan være gøy å gjøre det, spesielt 3D UL. Storkoste meg når jeg var på UL (etter å ha fått bekreftet at alt så greit ut..)
<3 girls <3 Skrevet 9. september 2008 #7 Skrevet 9. september 2008 kun en her også..hadde 3 med mi første,men de var pga att eg måtte tilbake i uke 31 for morkaken låg så langt nede på ordinær ul.åsso var eg i uke 38 pga mistanke om seteleie
GuttemammaTilTo Skrevet 9. september 2008 #8 Skrevet 9. september 2008 hei:-) vi var kun på den ordinære UL'en helt til jeg for et par uker siden dro på føden pga lite liv, der var det rutine å ta ultralyd så vi fikk se gullet vårt en gang til. alt var heldigvis i skjønneste orden:-)
temine Skrevet 9. september 2008 #9 Skrevet 9. september 2008 Var først i uke 8 pga blødning i hele 5. svangerskapsuke. Så var vi på den ordinære hvor de fant en hjertefeil og etter det har vi vært gj.snitt annahver uke gjennom hele svangerskapet. Synes ikke det er spesielt gøy, for vi ligger bare der å ser på hjertet hele tiden. Hadde jo vært kosligere med en privat 3d f.eks. hvor man får se ansikt og fingre og tær mm, men jeg føler meg godt ivaretatt og gutten i magen blir i alle fall kontrollert godt mtp hjertefeilen. Skal inn igjen om ei uke, tror jeg må spørre om vi kan få en titt på ansiktet og før de gjør seg ferdig:D
biie Skrevet 9. september 2008 #10 Skrevet 9. september 2008 jeg har kun hadd ordinær ul i uke 19. er nå i uke 34.
cassandraimagen fødeklar:) Skrevet 9. september 2008 #11 Skrevet 9. september 2008 jeg har vært å fem. så skal jeg nå i slutten av månden. men dette pga jeg har noe som heter leiden mutasjon. homosygot. de må skjekke at alt er som det skal med morkaken litt ofte. lett for blod propp. håper selvfølgelig jeg slipper dette. går på blod fortynnende sprøyter daglig, å det skal jeg fortsette med til 6 uker etter jeg har født!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå