Gå til innhold

Positiv blodprøve i dag - blør masse nå :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

På dag 10 fikk jeg blødninger som varte i 2 -3 dager.

Så jeg tenkte at nå gikk det galt igjen.

Men min samboer ville at vi skulle teste hjemme.

Test på dag 15 var positiv

Men vi var i tvil i og med at jeg hadde hatt blødning.

I dag tok jeg blodprøve og fikk bekreftet graviditet.

Overlykkelig i noen timer -

men nå sitter jeg med vondt i magen og massa blødninger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å så trist, Ikke så godt tegn når man har stor blødning og smerter i tillegg.

Men hvis det stopper opp kan det være et mikroskopisk håp.

Kanskje du kan ringe klinikken/sykehuset du tilhører og få komme ned en tur imorgen,eller det lokale sykehuset?

Krysser fingre for deg

Skrevet

Håper det går bra selv om du blør nå! Krysser fingrene jeg og!

Klemmer

Skrevet

Åhh, kjenner meg godt igjen..

Er helt forferdelig.

Det samme skjedde med meg for noen mnd siden. Hadde småblødd litt og var litt bekymret for det tross positive tester.

Tenkte at for å berolige meg sjøl så tar eg hcg blodprøve for å se om stigning og sånn er i orden.

Gikk inn en tirsdag og tok første prøve, og skulle da inn igjen torsdag for å se om hcg hadde steget. Seint tirsdagskvelden ble eg kjempe dårlig og begynte å styrtblø.

Var helt knust, for eg skjønte jo godt ka som skjedde.

Hadde heldigvis ikkje fått vite hcg prøven da eg gikk for å ta neste hcg på torsdagen. Fikk resultatet på fredagen at tirsdagsprøven var på 800 og noe, og torsdagsprøven var på 100 og noe.. Så her var det spontan abort. Men eg fikk satt inn 2 egg, så derfor ville vi sjekke at det ikkje bare var det ene egget som hadde festet seg som skulle ut og at det var ett igjen..

Om du har fått satt inn 2 egg så ville eg sjekket igjen med blodprøve..

For det er mange som har opplevd dette, men at det likevel er et som sitter igjen.

Men uansett kor mørkt dette ser ut nå, så vet du at du kan bli gravid.

Dette holdt meg veldig oppe. Det e tross alt mange som gjennomgår ørten prøverør og de får aldri oppleve gleden av å se en positiv graviditetstest. Så du må på en måte se det på den måten at det er naturen som ordner opp. Vi skal være glade for at naturen går som den går, det e rsom regel noe veldig galt med spiren når vi mister.

Og det er så mye bedre at vi mister på et så tidlig tidspungt som dette enn at vi skulle få barnet og så døde det like etterpå av store feil og problemer, det blir en så veldig mye større sorg enn det vi opplever ved å miste de første ukene.

Så vær glad for at kroppen din ordner opp, den venter på det rette egget og rett tid og da sitter det :-D

Er iallfall dette som kverner i mitt hue om dagen, at dette får eg trøste meg med..

Uansett så må du ha masse lykke til :)

Skrevet

Hei!

Jeg føler virkelig med deg og vet hvordan du har det. Jeg testet forrige lørdag og overlykkelig da det sto gravid! Tok blodprøve, den var positiv og den steg.... ikke så mye(men det er mellom 5 og 7 uker at den skal doble seg på 2 dager. Tidligere trenger den ikke å stige såå mye) Jeg tok hjemmetester og streken ble mer og mer tydelig. Var på riksen på man og fikk beskjed om at det er nok for liten stigning, men de ville ikke gi slipp på meg før hcg gikk nedover, pga fare for exu. Skal ta ny blodprøve imorgen og ul på fre.

Idag begynte jeg å blø, og sinnsyke menssmerter. Så jeg holder på å abortere. Dette er forferdelig trist.

MEN- det er fler her inne som har blødd masse, men likevel vært gravide! Om det er en mager trøst. Hvordan er smertene dine? Hvor mye var hcg verdiene dine? Jeg ville forlangt en ul:o)

Er mange som blør tidlig i svangerskapet, på den tiden mensen skulle ha kommet. Håper du slipper å abortere lille venn...

klem

Skrevet

Tusen takk for tilbakemeldingene.

Jeg skal ta ny blodprøve på fredag så får vi se om kanskje ett sitter igjen. Jeg vet ikke hva hcg verdien var, men de sa at den viste tydelig gravid, det var ingen tvil.

Magesmertene er veldig intense.

Noe bedre i dag enn i går, da var de ille.

Kjennes ut som en slags konstant krampe.

Men blødningen varierer mye.

Etter 7 runder så er dette første gangen vi får en positiv.

Så det er godt å ta med seg og vi er klare for å kjempe videre.

Det er veldig trist og tungt. Vi rakk og kjenne gleden over positiv test i noen timer. Derfor blir nedturen så stor nå. Vi har blitt vant til nedturer etter 2 år med forsøk. Det er vanskeligere å takle når det kommer noe positivt i mellom.

Lykke til videre til dere også.Vi krysser fingre og prøver igjen

Klæm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...