Gå til innhold

andre med store unger i magen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

er idag 28+4. var på UL kontroll og fikk vite at pia er 16 % over gj.snittet i størrelse. Må hun bli veldig stor til termin da eller vokse de i rykk og napp????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veslefrøkna her ligger 17% over gjsnittet ved ul 32+0.. Hun er ca 2360g nå, og antatt ca 4kg dersom hun blir født ved termin..... Jeg håper VELDIG hun kommer et par uker før, men både mamma og mormor gikk over tiden, så håpet er lite......

Jeg kommer til å kreve en ny vekstsjekk om noen uker, for ikke f om jeg går i fødsel med en 4kgs baby uten at noen har målt bekkenet mitt... Er bare 158cm, så det skal bli bra tungt og svært etterhvert.. (har ryggtrøbbel allerede). Har i tillegg mye fostervann, så hvor dette skal ende er det bare å lure på! (",)

Tror godt de kan stagnere litt mtp vekst også, men det er jo særlig mot slutten de legger på seg, så jeg har ikke noe tro på at hun "stopper opp" og ender opp på 3500g eller noe sånt.

Skrevet

i dag er det helt normalt at en baby er 4 kg, det blir ikke lenger regnet som en "stor" baby.

er selv bare 167cm og nr1 var 4 kg og nr2 var4,8kg uten at det var noe problem under fødselen

Skrevet

ikke fått noe prosent jeg som dere....men forventet fødselsvekt er 4-5 iallefall....kanskje over 5 ogs¨å

Skrevet

Går rundt med en liten gutt som er 20% over gjennomsnittet her. Beregnet til rett over 4 kilo ved fødsel. Er redd for at han skal være noe særlig større. Men jordmor sa at hodet er ganske på gjennomsnittet og det er d som er vondest når det står i åpningen.

Så regner med at det skal gå greit:)

Masse lykke til til dere andre som også har litt større babyer i magen:)

Skrevet

Det er nok meget mulig, men JEG synes 4kg er stort ;o)

Ikke snakk om at de ikke måler bekkenet mitt dersom veksten fortsetter i samme tempo (",)

Skrevet

er gravid med nr3 nå og var på vekstkontroll i uke 33 og da var babyen 20% over gjennomsnittet. fikk beskjed om at d tilsvarte 4300g ved termin. men skal inn til ny kontroll på mandag og er spennt på målene da. det er 10% feilmargin +-

Skrevet

jeg er også liten og veldig tynn og smal i kroppen. om baby blir stor så skjønner jeg ikke hvordan den skal komme seg ut derfra... god ide å be om å få sjekket bekkenet. det skal jeg gjøre mot slutten. vil ikke risikere at ungen blir stående fast. det må jo være krise om det skjer i f eks setefødsel???

men dere som venter stor baby, hvordan er kostholdet deres? spiser dere mye godter? eller har ikke sånt noe å si???

Skrevet

Jeg var på kontroll i går pga begynnende svangerskapsforgiftning og da målte de baby`n og jeg får en stor jente.... Hun veier nå ca 3.5 kg og jeg har 4 uker igjen så jeg kan forvente en vektoppgang på 800 gr til hvis jeg går frem til terminen... Ganske merkelig iom jeg selv nesten ikke har lagt på meg.... Men de tok også hodemål og i følge det så skal vistnok babyen ligge ca 1 1/2 uke før den ul terminen jeg fikk i uke 19, men de endrer ikke terminen nå så tett oppunder da disse målingene kan avvike noe....

Jeg krysser fingerene for at frøkenen kommer 2 uker før termin jeg da....

Skrevet

Tja, kostholdet mitt er veldig uendret etter jeg ble gravid egentlig. Spiser 1-2 brødskiver til frokost, 2-3 brødskiver til lunsj, en liten porsjon middag (orker aldri mer) og kanskje 2 brødskiver eller knekkebrød til kvelds. Spiser masse frukt av alle slag, og drikker massevis av melk.

Spiser is, sjokolade og smågodt når jeg får lyst på det, men ikke mengdevis akkurat. Blir sikkert en sjokolade i gjennomsnitt pr dag tenker jeg? Brus og potetgull er jeg ikke noe glad i heldigvis.

Er slank i kroppen, men fått en enorm mage. Gått opp ca 12kg, er nå 32+5, men har fortsatt midjen min på plass, så jeg er igrunnen fornøyd jeg.

Nå skal det sies at pappan var 3700g som TVILLING når han ble født da, han er 190 idag, så hun har sikkert fått litt av hans vekstgener også ;o)

Tror nok godteri og usunn mat har litt å si når det blir mye av det, men tror ikke mitt kosthold feks kvalifiserer til å få "skylda" for stor baby.

Dere andre da?

Skrevet

er bare innom å snoker jeg :)

Jeg hadde flere vekstkontroller

første var 17%

2. 18%

3.12%

4. 28% og ble da satt igang 11 dager før terminen og han var da 4055g og 52 cm :) Hadde blitt 4,5kg visst ikke han vokste enda fortere da.

Men 16% er ikke så ille str det visst han holder seg der :) ca 4kg pluss minus

Skrevet

Jeg har en stor gutt i magen, og er 28+2 nå. Skal på glukose belastning i morra for å se om det er årsaken til at han er stor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...