Gå til innhold

Noen her som opplever "ekstraslag" (hjertet)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt det fra tid til annen før, men nå i de siste ukene ha jeg opplevd dette daglig. Hva kommer dette av? Er det ufarlig? Mamma mener jeg må komme meg til legen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er vanlig... jeg har hjertefeil. av-blokk og arytmi og det er vist flere ekstraslag når jeg har på EKG og legen sier at de slagene er vanlige og helt ufarlige. de aller fleste har det..

Skrevet

Det opplever jeg også av og til! Har aldri bekymret meg egentlig, men det kan jo være litt ekkelt :-S

Skrevet

Jeg hadde det under min første graviditet, spurte min daværende fastlege om det. Han sa at det ikke var farlig. Jeg syntes det var så ekkel! Hvis du synes det er ekkelt så bør du sjekke det ut! Bedre å sjekke en gang for mye.

Skrevet

Jeg har ikke hjertefeil såvidt jeg vet, men onkelen min har forstørret hjerte bl.a. som han skal opereres for. Men godt å høre det er ufarlig da. Litt ubehagelig er det, men.. :)

Skrevet

Ekkelt ja. Får liksom tre raske slag etterhverandre og en rar følelse oppover utsiden av halsen..

Skrevet

Jeg mente ikke at du har hjertefeil. Jeg nevnte at jeg har det og når jeg da er hos hjertespesielisten med det så ser de OGSÅ ekstra hjerteslag,. Dette er ingen hjertefeil og er veldig vanlig. Særlig når vi sover. Da har vi det hele tiden alle sammen! Ekstra systoliske slag!

Skrevet

Ja jeg skjønte det. :)

Skrevet

Jepp, har det rimelig ofte - skikkelig ubehagelig, men legen min sa det var ufarlig:o)

Skrevet

Ja da er det vel ingenting å gå til lege for.

Hadde en ekkel oplevelse i går kveld da jeg satt og så på tv. Ble helt plutselig kjempekvalm og holdt på å kaste opp og ble litt småsvimmel. Varte i ca 5-10 min. Minte om da jeg fikk blodtrykksfall under akutt ks. Men dette har ingen sammenheng vel? Noe som har greie på slikt her? Liker ikke gå til lege for "ingenting"...

Skrevet

Kan du ha lav blodprosent?

Jeg opplevde nemlig både ekstra hjerteslag/hjertebank og svimmelhetsanfall når jeg hadde veldig lav hb etter forrige fødsel :)

Skrevet

Fikk sjekket at den tok seg opp til normalt nivå etter siste fødsel(akutt ks), men det er vel noen år siden.. Kanskje jeg burde tatt noen prøver..

Skrevet

Jeg har hatt det (uten å ha hjertefeil).

Trodde jeg skulle bli hakke gal, for det kan være veldig plagsomt.

Fikk et slags betablokk-preparat av legen som hjalp godt, og etter noen mnd så kunne jeg slutte med de pillene og ekstraslagene var borte.

Det er ikke farlig, men siden det er veldig plagsomt kan det være greit med en tur til legen allikevel :-)

Skrevet

jeg har en bilyd på hjertet, ble visst oppdaget da jeg var ca 6 år gammel. Kjenner av og til som du sier et ekstra slag her og der.. men har fått høre at det er helt ufarlig, så stoler på det.

Skrevet

Jeg opplever dette nå og da.. Men når jeg var gravid, var det flere ganger om dagen, utrolig ekkel..

Skrevet

Jeg har og bilyd på hjertet, det har jeg vel hatt helt siden jeg var barn. Men de ekstraslagene har kommet i voksen alder og nå i de siste ukene har det vært flere ganger om dagen. Derfor jeg lurer litt siden det har blitt så ofte... Vel, jeg ser det vel litt an tror jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...