Gå til innhold

Når bekymre seg over sjelden avføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 3.5 mnd har begynt å få noe treg mage. Det er 3 dager siden hun hadde sist avføring. Dagene etter det har det bare vært avføring som en liten klump, 1 gang pr dag. Hører hun ligger og prøver å truge etter måltidene men det kommer ikke noe. Det virker ikke som hun har vondt i magen, hun er blid og fornøyd ellers.. Hun får kun mme. Tenkte jeg skulle prøve maltekstrakt, andre forslag? Er kanskje litt tidlig å begynne med type blåbær/sviskesaft?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med mme skal de vell ha avføring iallefall en gang per uke, men man bør jo bruke maltekstrakt i mme hver gang fordi mme gir treg mage generelt.

Du kan gi henne litt sviskesaft på flaske for 4 mnd, er ingen fare å gi henne det når hun er så gammel, men bruk maltekstrakt i mme alltid som en regel, så slipper du problemet. Hvis hun ikke viser ubehag har hun sannsynligvis ikke vondt i magen, og de trenger ikke ha avføring hver dag. Tarmene modnes mer og mer etterhvert, så det kan gå flere dager i mellom hver gang.

Skrevet

Takk for svar :-) Idet jeg tok henne opp fra badebaljen i kveld så kom det den lengste kabelen jeg noensinne har sett! hehe, maltekstrakt er nå blitt en ingrediens i flaska her :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...