kankan Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 jeg har ikke krav på sykepenger fordi jeg bare har vært friskemeldt 21 uker,for å få det må mann ha vært friskemeldt i 26 uker.Kan jeg da få svangerskapenger tro?hva er forskjellen på sykepenger/svangerskapenger?tjener mann opp foreldrepenger om mann mottar sv.penger?noen som vet?
mai barn i vente. Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Du har like rettigheter med svangerskapspenger. Ja det gir rett til foreldrepenger. Man får feriepenger av dem også.
kankan Skrevet 10. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 10. september 2008 da er kanskje det løsningen for meg:) tusen takk for svar
Guttemamma75 Skrevet 10. september 2008 #4 Skrevet 10. september 2008 Men svangerskapspenger får du kun dersom jobben din er til fare for fosteret og du ellers er frisk.... F.eks får de som jobber med farlige kjemikalier og hvor arbeidsgiver ikke kan tilrettelegge svangerskapspenger.. Snakk med legen din/NAV så får du vite om du kvalifiserer til dette..
kankan Skrevet 10. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 10. september 2008 har snakket med NAV om dette,å det ser ut som om jeg er kvalifisert til svangerskapspenger;) synes det er sørgelig at vi som er gravide må finne ut av slike ting på egenhånd.Nav hadde ikke hørt om sv.skapspenger men måtte lese seg til det mens jeg var der............
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå