**Marge Simpson** Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Vi har nylig kjøpt en ny og dyr seng, og i det siste har jeg bekymret meg litt for at vannet skal gå i den. Jeg har inntrykk av at mange opplever at det skjer om natta. I tillegg forteller mange at de lekker melk i senga og at babyens bleier kan lekke mens de ligger der. Er det noen som vet om det finnes noen effektiv måte å beskytte madrasser på bortsett fra de gammeldagse gummilaknene? De virker så klamme og ekle.
Gjest Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 du kan jo kjøpte et tisselaken f.eks (tror det koster 50 kr på kid) de har en god frottè side og man kan bruke vanlig laken over, så sparer du madrassen din om vannet går ;o)
**Marge Simpson** Skrevet 9. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. september 2008 Takk for tipset! Jeg skal se hva jeg finner. :-)
temine Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Jeg lå rett og slett på en håndduk under ammingen, for lakk mye. Ellers hadde vi vaskbar tynn overmadrass som jeg vasket innimellom, for litt søl ble det:) Har hørt mange som kjøper sånn "kladd" på apoteket som de har i bilsetet og i senga når fødsel nærmer seg for å forhindre evt vannsøl der man ikke vil ha det. Tror ikke det er så behagelig å ligge på, men også der kunne man jo hatt noe liggende under en tynn overmadrass da, så vasket overmadrassen og ett evt tisselaken/kasta en kladd. Nå gikk vannet mitt pent og pyntelig mens jeg satt på do sist, og har bestemt at det kan det få gjøre denne gang og;)
Miss Dynamite Skrevet 10. september 2008 #5 Skrevet 10. september 2008 min mor jobber med eldre, og hun hentet noe til meg. er som et tisse laken egentlig, som bare ligger over madrassen,under lakenet... og det beskytter..... beskytter jo de gamle så..hihihi.. men det du kan gjøre, er faktisk å spørre et eldresenter osv, for de har så EKSTREMT mye!!!
Gjest Skrevet 10. september 2008 #6 Skrevet 10. september 2008 tissefrotte laken, det var lurt;) det skal jeg også bruke (har også helt ny madrass)
rampete robin Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Tisselaken gjør nytten sin, men synes det ble klamt å ligge på en hel natt. Måtte ta det bort og brukte håndkler for å hindre melkesøl
Trulte troll Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Noen syns til og med det kan være litt stivt å ha det ganske myke frottétisselaken under lakenet. Da kan det være en god idé å legge det under overmadrassen :-)
Gjest Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Du får høre om de har garanti på madrasser da..hehe.. Neida...Kjøp den en overmadrass å ligg på den.legg tisselaken mellom lakenet å madrassen.
**Marge Simpson** Skrevet 10. september 2008 Forfatter #10 Skrevet 10. september 2008 Takk for svar! ' Vi har garanti på madrassen, men tror ikke det gjelder mot sånne lekkasjer, gitt. :-) Etter så mange gode tips og råd så kommer vi nok til å kjøpe et tisselaken og legge en overmadrass over den igjen sånn at det ikke blir så klamt. Som jeg skrev lenger opp så kan det jo være greit å beskytte madrassen mot babyens bleieulykker i tillegg til melkelekkasjer også, så et tisselaken vil nok gjøre susen i noen måneder fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå