cyberkit *fødeklar* Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Er det for tidlig å begynne å bruke brystpumpe nå? Jeg har 31 dager til UL termin og 22 dager til mens termin.. Er bare det at jeg har så melkespreng, spesielt på det ene brystet, og det skal llite til før det renner...
LilleVildeogMamma Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Jeg tror det er en dårlig ide å begynne å pumpe nå! For det første pumper du ut den viktige råmelka babyen skal ha etter fødselen og for det andre stimulerer du bare til mer melkeproduksjon med å pumpe. Du kommer bare til å bli mer plaget med at det renner med å pumpe! Du bør heller ikke klemme ut melka som er i brystene for det vil komme mer ganske umiddelbart uansett. En annen ting er at du kan starte fødselen med å starte melkeproduksjonen og det er jo i tidligste laget nå!
Gjest Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 hvis du har melkespreng og melken allerede har kommet, så er du vel også fordi dette med råmelka antar jeg, skulle ikke tro at det gjør noe å pumpe nå da - men hør med Vibeke i www.ammetjenesten.no f.eks, så får du riktig veiledning tror nok ikke du startet fødselen med melkeproduksjonen, for iflga min mor så hadde hun melk lenge før fødselen. Hun mener det ikke har noen betydning, bare ta det som et sunnhetstegn og at du kan amme fra første stund
Gjest Skrevet 9. september 2008 #4 Skrevet 9. september 2008 Begynner du å pumpe nå må du belage deg på å pumpe deg regelmessig til fødselen. Vi er laget slik at når det blir tappet så kommer det på fyll....
cyberkit *fødeklar* Skrevet 9. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. september 2008 Råmelka hadde jeg allerede da jeg var 5-6 uker på vei, så de første viktige dråpene av råmelka er vel isåfall borte for mange mnd siden?
Gjest Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 skrivefeil.........mente å skrive http://www.ammehjelpen.no/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå