Gå til innhold

Hva er d med enkelte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Opplever dere at når dere

er ute og går og møter venner/bekjente

som ABSOLUTT bare MÅ kjenne på magen?

Uten og spørre først?

Når jeg sier jeg ikke liker at folk

plutselig kjenner på magen min,

blir de sure og sier som oftest

at "d er noe en må regne med når en

er gravid og har så fin mage"..

D er da normal høflighet og spørre

før man tar på noen?

Folk kan kjenne, men ikke hvem som helst, liksom..

Hvordan takler dere slike?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter at jeg kom i siste trimester har jeg også blitt "plaget" (om jeg kan kalle det det) med dette at kjente og nesten ukjente skal ta på magen min, noen faktisk tar med begge hendene og virkelig duller med magen som om det var en baby..joda det er jo en baby, men inni min mage.

Jeg synes ikke det er noe behagelig og liker ikke at folk tråkker uanmeldt inn i min intimsone. Jeg krafser da ikke på deres mage, selvom jeg får utrolig lyst til å gjøre det samme tilbake mange ganger.

Som du sier, de blir faktisk sure når man sier ifra - det er toppen av alt.

Tror de fleste på en måte føler at det er babyen de tar på og duller med, at de rett og slett glemmer at det faktisk er magene våre

Det som også er, er at jeg får en beskyttende refleks når folk kommer slik bus på magen min, så armene kommer automatisk opp og dekker til eller skal skyve vekk vedkommende, på en måte....og det verste er at jeg føler at det er jeg som må vike og la de få lov til å ta på, til tross for at jeg ikke liker det.

Glad det ikke er lenge igjen

Skrevet

Er så stolt av magen min jeg, så synes d er helt greit når folk vil kjenne=) Har en tendens til å gjøre d samme selv m andre gravide;)

Skrevet

D får jeg også, refleksen som slår opp armene..

d dummeste jeg har fått høre på den er

"hehe, er du skvetten?? skal ikke skade deg,

bare kjenne på bittelille baaane"..

svarte da "ja, selvfølgelig, siden du er så flink til

og spørre.."

hu kjente ikke, men ble sur og gikk..:S

Skrevet

kan ikke annet enn å le av dette egentlig.. kjenner meg godt igjen.. men jeg er som regel alltid i godt humør og er ganske "rar" av meg, så jeg kjenner jo bare på magen tilbake på de som tar på min..

rett skal jo være rett.. :P hehe.. kan de ta for seg, så gjør jo jeg det også.. hehe..

Skrevet

JEg synes det bare er koselig, jeg. Har ikke opplevd at fremmede har gjort det da, og det synes jeg folk kan spare seg. Men, at kjentfolk gjør det, har jeg ingen problemer med. De fleste spør først også...

Vi er alle forskjellige.... men, det er viktig at de som ikke synes det er greit sier i fra.

Skrevet

rar jeg..synes det er koselig jeg..men igjen har ingen fremmede tatt på magen min selv om jeg har hatt flere svangerskap

Skrevet

Jeg har bare positive opplevelser fra dette. Mange av dem som vil kjenne spør veldig forsiktig (som om jeg kommer til å si nei), og syns det er stor stas å få lov til å "delta" i rugingen. Mine eldre mannlige kolleger behandler meg dessuten som "Moder til Den Oppvoksende Slekt", og oppmerksomhet og mageklapp fra dem er som en ekstra anerkjennelse og en herlig motvekt til alle spørsmål om jobb/karriere/barn. For disse gutta her er det ikke tvil: Min største oppgave akkurat nå er å føde barn og å gi dem en god start på livet.

Herlig!

Skrevet

Nope. Ikke noe problem. Jeg omgås visst bare veloppdratte mennesker.

De eneste som krafser uten å spørre er damer over 50 og barn under 12.

Skrevet

Bryr meg ikke om folk jeg kjenner gjør det, er jo litt koselig at de synnes den diiiiigre magen min er søt... ;)

Men fremmede er en annen sak, blir litt ekkelt igjen, var i bryllup og satt ved siden av en litt små ekkel brisen fyr i 50 åra som til stadighet tafsa på magen :S

Ellers er jeg ikke sånn kjempe plaga av fremmede som klår men er mange som glor med blikk som tydelig sier at det nå hadde vært koselig å kjent litt på den derre babymagen ja :)

Skrevet

Heldigvis har jeg ikke opplevd det for mange ganger at folk rører ved magen min. Jeg hørte om en som begynte å ta masse på vedkommendes mage tilbake og kommenterte den - kanskje det hjelper :)

Får dog utrolig mange kommentarer av ukjente vedr. magen. Det er ikke altid humøret er parat til å ta i mot disse.

Dette med at de rører ved magen synes jeg er like ubehagelig som når folk kommer og bare tar babyen ut av hendene på en. Det opplevde jeg mange ganger da jeg hadde født min første og syntes det var meget ubehagelig. Forstår ikke at folk ikke kan spørre om de kan få holde barnet. Synes i grunnen det er frekt.

Skrevet

D er akkurat d jeg mener, med magen.

Selvfølgelig kan folk få kjenne, hvis de spør og jeg

er i humør for å "vise" frem magen.

Men når man står og prater og d plutselig ikke blir mer og

prate om, at de da slenger frem en hånd for og kjenne for og

"fylle stillheten",

da skvetter man for d første, og blir irritert.

Så at d var ikke så mange som hadde noe i mot at

folk bare kjenner, er d jeg som er litt.. illsken da?:S

Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. Folk skal ha respekt for at du ikke ønsker at "hvemsomhelst" tar på deg "nårsomhelst". Jeg får bare vennlige klapp av de som allerede vet hvor de har meg.

Skrevet

Jeg er møkkalei av at "alle" skal ta på magen min, har vel etterhvert gitt beskjed om dette...

Jeg er kjempestolt over magen min , og lillebolla som ligger og godgjør seg inni der, og jeg har ikke noe i mot at familie og nære venner tar på den, men de er høflige nok til å spørre først.

En gang opplevde jeg at et vilt fremmed menneske gjorde det, i en stor forsamling, jeg var nok noe hormonell den dagen, sliten, trøtt og i det hele tatt. Ihvertfall, vedkommende kom bort og tok på magen min, og sa " nei, så stor og fin mage, hva har du her inne da", jeg kjente det kokte litt så jeg gjorde det samme på henne...tok henne på magen og sa " takk, magen din er ikke så liten den heller, hva har du der inne...?", og så gikk jeg.. Tror de fleste andre ble mer pinlig berørt enn meg.. for akkuart da gav jeg en god f...

Jeg hadde nok ikke gjort dette hvis jeg var "meg selv", men det bare ble nok der og da.

Skrevet

Det er faktisk ingen som gjør det, bortsett fra faren min. Ellers er det en skikkelig uting gravid eller ikke.

Skrevet

Kjempeirriterende faktisk!!!! Og ikke bare det, men jeg jobber i en interiørbutikk og kundene skal jo være såååååå innmari hyggelige da!! Og ALLE sier, neeeiiimen er du gravid du da,er det lenge igjen osv!!!! Blir så lei av de samme spørsmålene HVER dag!!!!!

Vurderer å lage en plakat og henge den opp på meg og skrive: JA JEG ER GRAVID, IKKE RØR!!!!!

Sukk....det var dagens utbrudd, hehe!

Ikke det at det ikke er hyggelig med litt oppmerksomhet, men hver dag,hele dagen og de samme spørsmålene, d er IKKE greit. Og mange kunder har ekle hender også, OG JEG ER FULL AV HORMONER!!!!

Dagens andre utbrudd, sorry...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...