casandra1980 Skrevet 9. september 2008 #1 Skrevet 9. september 2008 Er helt grønn på dette...Har vært sykemeldt siden april,og fikk beskjed idag fra arbeidsgiveren at jeg måtte passe på å ikke overgå grensen for å ikke få utbetalt full lønn når jeg går ut i permisjon.(permisjonen er i april). Hun snakket om at jeg bare kom til å få utbetalt ca 60 prosent av lønna mi.Hva er det som gjør det?Hva skal jeg gjøre for å unngå å ikke bare få utbetalt 60% av lønna?Har ikke sjans i havet til å klare meg med så lite penger..
*Super*Mamman* Skrevet 9. september 2008 #2 Skrevet 9. september 2008 Hva?? Permisjonspengene skal jo utgjøre enten 80 eller 100 % av lønnen din..Om du er sykmeldt spiller inegn rolle... Men, du har ikke rett på å gå sykmeldt i mer enn 265 dager i løpet av 3 år..Hvis du blir det, får du ikke sykepenger de dagene som overstiger det. Og da vil muligens foreldrepengene bli litt mindre, da de jo går ut i fra gjennomsnittet...
mamarama og lille banan Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 sykepenger er ikke det samme som svangerskapspenger...svangerskapspenger er for gravide som ikke er syke, men som har forhold på arbeidsplassen som kan være til skade for fosteret, og det ikke er mulig med (mer) tilrettelegging. nå vet jeg ikke årsaken til at du er sykmeldt, men dette kan kanskje være mulig for deg? det har seg nemlig slik at svangerskapspenger ikke "spiser" av sykepengene. går du på svangerskapspenger i eksempelvis 6 mnd, har ingen av disse dagene blitt regnet som sykepenger/sykmelding. det er ikke nødvendigvis vanskelig å få svangerskapspenger, men du må få legen din til å se på om du h*n kan gå god for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå